شناسه خبر:83247
1403/3/13 13:27:13
رئیس هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند مطرح کرد:

تولید در حد استانداردهای جهانی

رئیس هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند با بیان اینکه محصولات تولیدی ما با بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند، گفت: کارخانه ما موفق به گرفتن استانداردهای 18 گانه ماشین‌آلات شده که این خود دلیلی روشن بر کیفیت تولیدات کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند است.

سپهرغرب، گروه - شهره کرمی : امسال شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب (دام‌ظله) «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد و این بیانگر آن است که قرار گرفتن مشارکت مردم در کنار تولید ملی، باعث توسعه همه‌جانبه کشور خواهد شد و تکیه بر تولید داخلی بدون مشارکت عمومی، ناقص خواهد بود؛ با توجه به آنچه بیان شد و اهمیت تولید در هر استان، در میزگرد گروه خبری سپهر با حسین کشاورزی، مالک و رئیس هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند که با برند تجاری چیتاتریلر شناخته می‌شود و یکی از سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه تولید است، گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

رئیس هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند با بیان اینکه سابقه فعالیت من در صنعت به بیش از 20 سال می‌رسد و تا سال 1400 تولیدات ما به روش سنتی بوده است، گفت: بعد از چندین جلسه بازدید از شرکت‌هایی مثل مارال ارومیه (با بیش از سه هزار کارمند) و شرکت ماموت تهران که ازجمله بزرگ‌ترین فعالان حوزه ماشین‌سازی هستند، از آن‌ها ایده‌ گرفته و سپس کار خود را آغاز کردم.

حسین کشاورزی با اشاره به اینکه تغییر کار از سنتی به صنعتی برای هر مجموعه دشواری‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: با مشاوره از دوستان خود که دارای تجربه در این حوزه هستند، تغییر از کار از سنتی به صنعتی در کارخانه ما محقق شد.

* آغاز به‌کار کارخانه با بیش از 100 میلیارد تومان هزینه و اشتغال‌زایی برای 70 نفر

وی با عنوان اینکه کارخانه با بیش از 100 میلیارد تومان هزینه ساخته شده است، افزود: کارخانه ما در پنج فاز درنظر گرفته شده که هم‌اکنون تنها یک فاز آن با حضور 70 نیرو شامل مجموعه مهندسان درجه یک و با تجربه درحال فعالیت است.

* کیفیت در کارخانه ماشین‌سازی ما حرف اول را می‌زند

کشاورزی با اشاره به اینکه محصولات کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند دارای استانداردهای 18 گانه ماشین‌آلات است، تصریح کرد: گرفتن این استانداردها نشان از کیفیت محصولات ما است.

* توسعه کارخانه اشتغال بیشتری را ایجاد خواهد کرد

رئیس هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند تأکید کرد: درصورتی که با ما در بخش‌های مختلف همکاری‌های لازم بشود، بی‌شک طی سال‌های آینده در مجموعه خود برای یک‌هزار نفر نیرو اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

کشاورزی در ادامه به محصولات تولیدی این کارخانه پرداخت و گفت: محصولات این مجموعه در فاز نخست شامل انواع تریلر همچون انواع کفی، کمپرسی، تانک‌سازی و تیغه کانتینر است که در فازهای بعدی به دنبال تولید سازه سوله، انواع پُل‌سازی، انواع ساندویچ پنل و قطعه‌سازی ماشین‌های سنگین در این مجموعه هستیم.

* سرعت پیشرفت ما نسبت به دیگر مجموعه‌ها بیشتر بوده است

وی با یادآوری اینکه ما در مدت‌زمان کوتاه به تولید مطلوب رسیده‌ایم، تشریح کرد: سرعت پیشرفت ما نسبت به دیگر مجموعه‌های فعال در کشور سریع‌تر بوده و درصورت استمرار بیشتر شاهد صادرات به دیگر کشورها مانند عراق نیز خواهیم بود.

* علاقه به تولید موجب سرمایه‌گذاری شد

رئیس هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند با بیان اینکه علاقه من به تولید موجب این سرمایه‌گذاری شد، اظهار کرد: در روند راه‌اندازی این کارخانه اداره صنعت و معدن از ابتدای کار با ما همراه بوده و مجوزهای کارخانه سریع صادر شد که کمال تشکر را از همه دست‌اندرکاران این مجموعه و مدیرکل صمت استان همدان داریم.

* تولید ما در سطح کشور و حتی بین‌الملل بازار خوبی دارد

کشاورزی درخصوص بازار هدف این صنعت افزود: در دولت آقای روحانی اعلام شد که 330 هزار خودروی سنگین فرسوده در کشور وجود دارد که طبیعتاً تاکنون به این تعداد افزوده شده است؛ پس اگر همه کارخانه‌های شبیه به ما مستمر ماشین تولید کنند، 20 سال طول می‌کشد تا ماشین‌های فرسوده از رده خارج شوند. البته امروز روسیه یک بازار بزرگ و فرصت مطلوب برای صنعت ایران است که می‌توان چنین محصولاتی را به این کشور نیز صادر کرد.

* خط رنگ این کارخانه دوست‌دار محیط‌زیست طراحی شده است

مالک کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند با اشاره به اینکه تولید، سلامت کارکنان و در کنار آن حفظ محیط‌زیست برای ما بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از ورود مواد مورد استفاده برای رنگ محصولات خود (خط رنگ) به طبیعت و حفظ سلامت کارکنان این کارخانه، حدود 36 میلیارد تومان هزینه شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به سایر محصولات ساخته‌شده توسط این کارخانه پرداخت و گفت: حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی‌ سیار مورد استفاده در کشور عراق ساخت کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند است.

* به دنبال افزایش بهره‌وری در کارخانه خود هستیم

رئیس هیئت‌مدیره کارخانه ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند درخصوص خط مشی این شرکت افزود: این مجموعه با برند چیتا در جهت تکامل فرآیند تولید، قدم در مسیر پُرفرازونشیبی گذاشته تا بتواند با بهره‌گیری از کارکنان باتجربه و متعهد، از امکانات موجود بیشترین بهره‌‌وری را داشته و جهت رقابت با محصولات باکیفیت و صادرات، از ابزار و ادوات و تجهیزات به‌روز جهانی عقب نماند.

* مشتری‌مداری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم

کشاورزی در ادامه با تأکید بر اینکه ما به دنبال بالا بردن کمیت در مسیر توسعه خود هستیم، تصریح کرد: ما به دنبال پیشرو بودن نیز هستیم؛ در این راستا ضمن حمایت از همکاران زحمتکش و پُرتلاش مجموعه چیتا، مشتری‌مداری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم تا ضمن رضایت همکاران زحمت‌کش، انتظارات مشتریان را هم در حد توان برآورده کنیم.

* توجه به استفاده از مواد اولیه با کیفیت

وی با تأکید بر اینکه برای استفاده از مواد اولیه مناسب تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم را داشته‌ایم، افزود: با پیگیری ما‌ و کمک اداره کل صمت استان همدان مجموعه چیتاتریلر توانسته تمامی مواد اولیه فلزی خود را از بهترین‌های بازار و به‌صورت شناسنامه‌دار و با تست دستگاه سختی‌سنج، تهیه کند.

کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: شرکت ماشین‌سازی یوز تیزپای الوند برای حمایت از مصرف‌کننده و تکریم مشتری این افتخار را دارد که بیشتر ورق‌های مصرفی خود را به‌صورت مستقیم از کارخانه فولاد اصفهان تهیه می‌کند.

* ادامه دارد

شناسه خبر 83247