شناسه خبر:83312
1403/3/16 13:56:24

رئیس هیئت بسکتبال استان کرمانشاه از پیگیری برای برگزاری مسابقات بین‌المللی بسکتبال سه نفره یا خیابانی در کرمانشاه خبر داد.

کرم احمدیان با اشاره به پیگیری برای برگزاری مسابقات بین‌المللی بسکتبال سه نفره در کرمانشاه، اظهار کرد: درخواست خود را برای میزبانی این مسابقات به شکل مکتوب به فدراسیون ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: در صورت موافقت فدراسیون و شورای برون‌مرزی وزارت ورزش، این برای نخستین‌بار خواهد بود که کرمانشاه میزبانی مسابقات بین‌المللی بسکتبال را بر عهده خواهد گرفت.

رئیس هیئت بسکتبال استان با بیان اینکه رایزنی‌هایی با مسئولان استانی برای میزبانی این رقابت‌ها انجام گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه موافقت‌هایی برای حمایت مالی از میزبانی این رقابت‌ها گرفته‌ایم.

احمدیان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تیم‌هایی از هفت کشور شامل ایران، عراق، ترکیه، قطر، کویت، امارات و آذربایجان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این رقابت‌ها در استان وجود دارد، ادامه داد: برای برگزاری این مسابقات به یک کورت اختصاصی و زمینی در مساحت حدود 200 متر نیاز است که تهیه کورت آن در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: علاقه‌مندیم محل برگزاری این مسابقات در محوطه تاریخی تاق بستان باشد تا ورزشکارانی که از کشورهای مختلف برای حضور در این مسابقات می‌آیند با بخشی از تاریخ کهن و فرهنگ ما آشنا شوند، بنابراین هماهنگی‌هایی با مسئولان میراث فرهنگی استان انجام خواهد گرفت.

به گفته این مسئول، میزبانی این مسابقات و برگزاری آن در محوطه تاریخی تاق بستان می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر تاریخ غنی استان کمک کند و روی رونق گردشگری استان تأثیرگذار باشد.

رئیس هیئت بسکتبال استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر کرمانشاه فاقد یک زمین اختصاصی برای رشته بسکتبال خیابانی است، گفت: تاکنون چندباری با مسئولان قبلی و فعلی شهرداری رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم تا یک زمین 200 متری را به این رشته اختصاص دهند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

احمدیان در ادامه با اشاره به جایگاه بسکتبال سه نفره در سطح جهان، گفت: امروزه مسابقات بسکتبال سه نفره به ‌صورت آسیایی، جهانی و المپیک برگزار می‌شود و یکی از هیجان‌انگیزترین و پرطرفدارترین مسابقات است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با بیان اینکه هیئت بسکتبال یکی از فعال‌ترین هیئت‌های ورزشی استان است، عنوان کرد: علیرغم اینکه وظیفه هیئت توسعه این رشته، استعدادیابی و اعزام تیم‌ها به مسابقات است، اما تلاش کرده‌ایم تا در کنار این وظایف، اقداماتی را نیز در حوزه به‌روزرسانی تجهیزات و زیرساخت‌های بسکتبال استان انجام دهیم.

وی تصریح کرد: سالن بسکتبال مجموعه ورزشی تختی شهر کرمانشاه طی سال‌های گذشته از طریق ماده 88 واگذار شده بود که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم توانستیم آن را از ماده 88 خارج کرده و تحت عنوان خانه تخصصی بسکتبال راه‌اندازی کنیم.

رئیس هیئت بسکتبال استان کرمانشاه افزود: از آنجایی که این سالن ورزشی دارای قدمت بسیار بالایی است و از قدیمی ترین سالن‌های ورزشی کرمانشاه به‌شمار می‌رود، تعمیرات آن را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

احمدیان با بیان اینکه تنها طی چند ماه گذشته حدود 700 میلیون تومان تجهیزات مدرن رشته بسکتبال در استان خریداری شده، افزود: همچنین برای اولین بار رقابت‌های استانی لیگ بسکتبال در رده سنی بزرگسالان با حضور 11 تیم از اردیبهشت آغاز شده و کماکان ادامه دارد. بعد از مسابقات رده سنی بزرگسالان نیز برگزاری رقابت‌های رده سنی نونهالان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیئت بسکتبال استان تمام تلاش خود را برای تکریم و بزرگداشت پیشکسوتان این رشته بکار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این راستا هر هفته طی مراسمی از سه نفر از پیشکسوتان بسکتبال استان تجلیل می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83312