شناسه خبر:83334
1403/3/16 15:06:58

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان به صدا درآمدن زنگ خطر آتش‌سوزی گسترده پوشش‌های گیاهی در همدان خبر داد و گفت: عوامل آتش‌نشانی همدان روزانه حداقل 20 مورد عملیات اطفای حریق مراتع و علف‌های هرز را انجام می‌دهند.

سیدصادق پورسینا از به صدا درآمدن زنگ خطر آتش‌سوزی گسترده پوشش‌های گیاهی در همدان خبر داد و ابراز کرد: درمجموع نزدیک به 50 نفر از مأموران آتش‌نشانی با 25 خودروی سبک و سنگین در این عملیات‌ که در چندین نقطه مختلف از شهر رخ می‌دهد، شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: هرساله با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان وقوع آتش‌سوزی در مراتع و پوشش‌های گیاهی در نقاط مختلف شهر و حریم آن قابل توجه است و در این روزها وقوع آتش‌سوزی در مراتع و پوشش‌های گیاهی به موضوعی مهم تبدیل شده است؛ چراکه با گرم شدن هوا و خشک شدن مراتع، احتمال وقوع حریق مراتع بیشتر شده و بخش قابل توجهی از این موضوع نتیجه بی‌احتیاطی شهروندان است.

پورسینا افزود: بیشترین علت آتش‌سوزی سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی شهروندان است و پرتاب ته سیگار در بوته‌ها و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف‌های هرز از طریق آتش، سوزاندن باقی‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری شیشه‌ای و خیلی از موارد دیگر، از مهم‌ترین عواملی هستند که به شیوع آتش در طبیعت دامن می‌زنند.

وی در پایان با بیان اینکه در فصل تابستان فضای بوستان‌ها و مراتع به‌دلیل گرمای هوا مستعد آتش‌سوزی است، از شهروندان درخواست کرد تا ضمن رعایت کامل موارد ایمنی در بوستان ها، مراتع و غیره، مراقب درختان و فضای سبز باشند.

شناسه خبر 83334