شناسه خبر:83413
1403/3/19 16:46:52

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از برگزاری 60 برنامه فرهنگی و اجتماعی هم‌زمان با هفته ازدواج در این استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و بهره‌مندی از ظرفیت جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان، در هفته ازدواج برنامه‌های متنوع و بسیار خوبی برای ترویج و فرهنگ‌سازی امر مهم ازدواج، درنظر گرفته شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، علی حقیقی با تسلیت رحلت آیت‌الله طه‌محمدی امام‌جمعه سابق همدان و شهدای خدمت، اظهار کرد: بنا بود مانند سال‌های اخیر، جشن‌های وصال هم‌زمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سراسر استان برگزار شود که به احترام رحلت این عالم عالیقدر و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان این جشن‌ها به زمانی دیگر موکول شد.

وی در ادامه افزود: نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح استان و همچنین تولید محتوای رسانه‌ای برای نشر در فضای مجازی تحت عنوان نمایشگاه مجازی هفته ازدواج ازجمله برنامه‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی‌شده با هدف ترویج ازدواج آسان بین جوانان در هفته ازدواج است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: تدارک برنامه‌های ویژه تلویزیونی و رادیویی هفته ازدواج با همکاری صداوسیمای استان همدان با هدف ایجاد نشاط عمومی و همچنین تشویق به ازدواج آسان و پایدار از دیگر برنامه‌های تبلیغی در این راستا است.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای برنامه‌های این هفته، گفت: فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به‌منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی ازجمله برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج و ارائه خدمات عمومی در نقاط مختلف شهری و روستایی، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: ارائه خدمات مشاوره رایگان در مراکز مشاوره و همسان‌گزینی دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان و همچنین ایجاد میزهای خدمت مشاوره‌ای در اماکن توسط مراکز مشاوره از برنامه‌هایی‌ است که با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد اجرا می‌شود.

حقیقی با اشاره به افتتاح مراکز مشاوره و همسان‌گزینی در این هفته، خاطرنشان کرد: افتتاح چهار مرکز مشاوره و دو مرکز همسان‌گزینی را داریم که با این افتتاح‌ها در هفته ازدواج تعداد مراکز دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان به تعداد 30 مرکز مشاوره و هشت مرکز همسان‌گزینی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه رشد دوبرابری تعداد مراکز مشاوره را از نیمه دوم سال 1402 تا به امروز شاهد هستیم و هشت مرکز همسان‌گزینی هم از نیمه دوم سال 1402 تا به امروز در استان همدان افتتاح شدند، یادآور شد: افتتاح مرکز وصال شیرین با هدف تسهیل‌گری و کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همایش مشاوره‌ای ازدواج «کی وقتشه 5» نیز با همکاری مجموعه رسانه‌ای ایسکام مدیا و با حضور استاد توانمند خانم دکتر «فرشته آزادنیا» برگزار خواهد شد، بیان کرد: همایش تقدیر از فعالان و تسهیلگران ازدواج نیز هم‌زمان با این هفته برگزار خواهد شد.

هفته ازدواج امسال از روز 19 خردادماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شد و تا 25 خردادماه ادامه خواهد داشت.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83413