شناسه خبر:83421
1403/3/19 19:27:09

فرماندار اسدآباد با اشاره به کلنگ‌زنی فاز نخست نهضت ملی مسکن شهر اسدآباد در شهریورماه سال گذشته، گفت: اکنون بنیاد مسکن شهرستان درحال خاک‌برداری، تسطیح و آماده‌سازی زمین برای تحویل به متقاضیان است.

حسین‌علی شرکایی با اشاره به کلنگ‌زنی فاز نخست نهضت ملی مسکن شهر اسدآباد در شهریورماه سال گذشته، افزود: اکنون بنیاد مسکن شهرستان درحال خاک‌برداری، تسطیح و آماده‌سازی زمین برای تحویل به متقاضیان است.

وی اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد چهار هزار و 666 نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که از این تعداد، چهار هزار و 639 نفر به شهر اسدآباد، 12 نفر به شهر آجین و 15 نفر به شهر پالیز اختصاص دارد.

شرکایی افزود: به‌جز این موارد، تعداد 59 نفر نیز مربوط به طرح اقدام ملی مسکن از دولت قبل بودند که در دولت قبل کاری برای آنان انجام نشده بود و دولت سیزدهم زمین تحویل آنان داد؛ اکنون واحدهای مسکونی 26 نفر از آنان درحال بهره‌برداری بوده و مابقی نیز درحال احداث است.

وی ادامه داد: در بحث جوانی جمعیت نیز این شهرستان دارای 639 متقاضی تأیید نهایی شده بوده که از این تعداد 465 نفر مربوط به قانون جوانی جمعیت و تعداد 174 نفر مربوط به خانواده‌های چهارفرزندی است.

شرکایی همچنین خاطرنشان کرد: 620 نفر از فرهنگیان در قالب 14 هکتار از حدود 12 سال پیش برای بحث مسکن فرهنگیان ثبت‌نام کرده بودند که متأسفانه به دلایل مختلف مسکن این تعداد از فرهنگیان با مشکل مواجه شده بود و تا سال گذشته این مشکل به قوت خود باقی مانده بود؛ اما سال گذشته در دولت سیزدهم پس از 12 سال با همت و پیگیری نماینده سابق اسدآباد و نیز استاندار همدان، این مشکل مرتفع شد، به‌طوری‌که مقرر شد این متقاضیان در قالب نهضت ملی مسکن ثبت‌نام لازم را انجام دهند و ‌زمین مورد نیاز تحویل آنان داده و احداث واحدهای مسکونی مورد نظر شروع شود.

شرکایی در ادامه اظهار کرد: شهرستان اسدآباد پس از شهر همدان و ملایر بیشترین آمار ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن را در سطح استان همدان داشته است.

وی ادامه داد: در همین رابطه مالکان 14.5 هکتار زمین جنب بیمارستان قائم (عج) شهر اسدآباد سند خود را به‌نام دولت انتقال داده‌اند و کارهای لازم آن انجام گرفت و در سوم شهریورماه سال گذشته فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن شهر اسدآباد با حضور استاندار همدان کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به اینکه در همین رابطه 867 نفر آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند، گفت: زمین‌ تأمین‌شده در این نقطه شهر قرار است در قالب 71 قطعه هشت‌نفره به متقاضیان تحویل و واگذار شود.

شرکایی با بیان اینکه تاکنون برای یک‌هزار و 80 نفر از متقاضیان تأیید نهایی شده این شهرستان پیامک واریز وجه ارسال شده است، اظهار کرد: 213 نفر از این افراد که برای آنان پیامک ارسال شده، باید تا هفدهم خردادماه پول خود را واریز کنند؛ در غیر این صورت از مابقی متقاضیان جایگزین آنان خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83421