شناسه خبر:83448
1403/3/20 15:18:26

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند با بیان اینکه دو هزار و 940 واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند نیاز به مقاوم‌سازی دارد، گفت: درمجموع پنج‌ هزار و 700 واحد مسکن روستایی باید در سطح شهرستان ساخته شود.

علی‌ جلالوند اظهار کرد: از 24 هزار و 840 واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند، تاکنون 21 هزار و 900 واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

وی شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان را 91 درصد اعلام کرد و افزود: اکنون دو هزار و 940 واحد غیر مقاوم در سطح این شهرستان وجود دارد.

جلالوند ادامه داد: با جمع واحدهای مورد نیاز مسکن (دو هزار و 760 واحد) که برای خانواده‌هایی است که به‌صورت چند خانوار در یک واحد مسکونی روستایی زندگی می‌کنند و واحدهای غیر مقاوم مورد اشاره، درمجموع پنج‌ هزار و 700 واحد مسکن روستایی باید در سطح این شهرستان ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند اضافه کرد: از یک‌هزار و 490 فقره سهمیه‌ مقاوم‌سازی که امسال به بنیاد مسکن نهاوند درخصوص طرح ویژه مسکن روستایی ابلاغ شد، تاکنون موفق شدیم یک‌هزار و 300 فقره را به بانک‌های عامل معرفی کنیم و از این تعداد 880 فقره عقد قرارداد شده‌اند و تا تحقق صددرصدی همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، فرایند ساخت‌وسازها با بهره‌گیری از سه دفتر طراحی مسکن روستایی و 38 نفر کارشناس ناظر دارای پروانه نظام فنی روستایی و یک دفتر نقشه‌برداری که از مرحله ثبت‌نام تا صدور پروانه ساخت از دهیاری‌ها و معرفی به بانک، متقاضیان را راهنمایی و همراهی می‌کنند، طی می‌شود.

جلالوند همچنین خواستار همراهی و هم‌افزایی بانک‌ها در پرداخت به‌موقع تسهیلات و مشارکت بیشتر مردم در تحقق صددرصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان شد.

وی با بیان اینکه به‌منظور تکمیل نوسازی واحدهای نیمه‌تمام روستایی هرساله به‌تناسب مبالغی بلاعوض به متقاضیان پرداخت‌ شده است، گفت: نهاوند با شاخص مقاوم‌سازی 91 درصدی مسکن روستایی در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد؛ این درحالی بوده که مقاوم‌سازی کشوری 52 درصد است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این شهرستان که شامل سه شهر گیان، فیروزان و برزول است نیز پرداخت می‌شود که این تسهیلات امسال 350 میلیون تومان با نرخ سود پنج‌ درصد بوده و با بازپرداخت 20 ساله و ضمانت سفته و زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

جلالوند خاطرنشان کرد: درنظر داریم مطابق هدف‌گذاری و سیاست‌های بنیاد مسکن بتوانیم در سال 1407 جشن صددرصدی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را در نهاوند برگزار کنیم.

وی در خاتمه تأکید کرد: با توجه به نام‌گذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، امیدواریم دهیاران و اهالی روستاها با همکاری هرچه بیشتر در تولید مسکن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به تولید مسکن در روستاها رونق بیشتری بدهیم.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83448