شناسه خبر:83458
1403/3/20 16:53:33

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 117 دستگاه سامانه هوشمند جاده‌ای جدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خبر داد.

سیدشهرام کهریزی با اشاره به در دست اجرا بودن راه‌اندازی 117 سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی کرمانشاه، اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه‌های جدید، تعداد کل سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در کرمانشاه به 298 مورد خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنا داریم 37 سامانه هوشمند نظارت تصویری را به 33 دوربین فعال پایش تصویری اضافه کنیم که در مجموع 70 سامانه هوشمند نظارت تصویری بصورت شبانه روزی تردد در محورهای استان کرمانشاه را رصد خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: نظارت مستقیم و مستمر بر وضعیت جاده‌ها در راستای کنترل ترافیک و اطلاع‌رسانی برخط از آخرین وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ای برای افزایش ایمنی سفر از جمله اهداف هوشمندسازی جاده‌ها است.

وی درباره دیگر سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: 14 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به 52 سامانه اضافه خواهد شد و در مجموع 66 سامانه ثبت تخلفات و 26 سامانه هوشمند راه‌اندازی کنیم تا سامانه‌های تردد شمار به 122 سامانه برسد

کهریزی همچنین از راه اندازی 40 سامانه هوشمند عکس‌برداری برای اولین بار در محورهای مواصلاتی کرمانشاه خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: با راه‌اندازی این سامانه‌های جدید، در بخش سامانه‌های نظارت تصویری رشد 112 درصدی و در سامانه‌های تخلفات عبور و مرور و سامانه‌های تردد شمار نیز رشد 27 درصدی را شاهد خواهیم بود.

کهریزی از تلاش برای راه‌اندازی همه آنها تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: قطعاً تعدادی از این سامانه‌های هوشمند تا قبل از ایام اربعین جهت تسریع در تردد زوار اربعین حسینی (ع) راه‌اندازی می‌شود.

وی از تاثیر سامانه‌های هوشمند در کنترل تردد در محورها یاد کرد و افزود: هر چقدر تعداد این سامانه‌ها بیشتر باشد، تخلفات جاده‌ای و به تبع آن میزان تصادفات و حوادث رانندگی کاهش خواهد یافت.

کهریزی در پایان خاطر نشان کرد: تصویر دوربین‌های سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در اپلیکیشن و سایت 141 برای همه هموطنان قابل رؤیت است و هموطنان می‌توانند جهت مدیریت سفر خود از این تصاویر و سایر قابلیت‌های سامانه 141 استفاده کنند.

شناسه خبر 83458