شناسه خبر:83459
1403/3/20 16:59:52
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مرکزی تاکید کرد؛

لزوم صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب برای عبور بدون تنش در مرکزی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بر ضرورت صرفه جویی ۱۰درصدی در مصرف آب برای عبور تنش از تابستان این استان تاکید کرد و افزود: این میزان کاهش ، خللی در فرآیند زندگی ایجاد نمی کند.

حشمت الله عباسی از آغاز فعالیت قرارگاه گذر از پیک مصرف آب در استان مرکزی خبر داد و گفت: این قرارگاه فعالیت خود را آغاز کرده و امور و ادارات آب و فاضلاب در سراسر استان موظف هستند تا تمام تلاش خود را برای عبور بدون مشکل از تابستان و رفع مشکلات مردم در حوزه کم آبی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: بهار امسال بارندگی‌های خوبی داشتیم، اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر نیاز آبی استان کامل برآورده نمی‌شود و سدها و منابع آبی همچنان وضعیت مناسبی ندارند.
عباسی بر ضرورت صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب برای عبور بدون تنش از تابستان تاکید کرد و گفت: این میزان کاهش مصرف، خللی در فرایند زندگی ایجاد نخواهد کرد.

عباسی بر تعامل و همکاری ویژه شهروندان در اصلاح رویه کنونی مصرف آب را از جمله مهمترین عوامل تأثیر گذار در جامعه دانست و تصریح کرد: حفاظت از منابع آب و فرهنگ استفاده بهینه از آن سال‌هاست آغاز شده که تحقق این مهم تبیین استراتژی و تعیین خط مشی است و لازمه دستیابی به این مهم حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فراسازمانی به این امر است.

عباسی بر مقوله مدیریت عرضه و تقاضا به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب شرب و بهره گیری از ظرفیت پساب در صنایع تاکید کرد و گفت: شرایط بارندگی و منابع موجود آب در استان مرکزی ایجاب می‌کند که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آب رسانی به شهروندان در این استان، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی تاکید کرد: انتظار است با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در امر آموزش و اطلاع رسانی، بتوانیم گام‌های مؤثر در حوزه ارتقای فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب برداریم.

شناسه خبر 83459