شناسه خبر:83464
1403/3/20 16:56:21

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از جذب 12 هزار و 400 حامی یتیم جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

غلامرضا مجیدی روز یکشنبه از جذب 12 هزار و 400 حامی یتیم جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد و با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد و جلب مشارکت‌های مردمی در این زمینه، اظهار کرد: حامیان می‌توانند با انتخاب یک یا چند فرزند معنوی و پرداخت ماهیانه کمک‌های خود یاریگر آن‌ها باشند.

وی تعداد کل حامیان استان را 76 هزار نفر اعلام کرد و گفت: حامیان در سال گذشته یک‌هزار و 235 میلیارد و 750 میلیون ریال به فرزندان تحت حمایت خود در قالب مساعدت ماهیانه کمک کردند که از این مبلغ 99 درصد نقدی و مابقی به‌صورت کالا بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان تعداد فرزندان تحت حمایت طرح محسنین و اکرام ایتام را بیش از 15 هزار نفر برشمرد و افزود: هریک از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد دارای شماره کارت‌ بانکی اختصاصی هستند.

مجیدی اظهار کرد: تمامی کمک‌های نقدی حامیان نیکوکار به‌صورت مستقیم به‌ حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌شود و همشهریان نوع‌دوست برای مشارکت در این طرح و پذیرش حمایت ایتام و فرزندان نیازمند، می‌توانند علاوه‌بر مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان، از پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir نیز استفاده کنند.

وی در مورد طرح «اکرام ایتام و محسنین» گفت: مردم می‌توانند در این طرح که به‌نوعی جذب حامی است، ثبت‌نام کرده و از یک تا چند یتیم را زیر پوشش قرار دهند و ماهانه مبلغی را به حساب مستقیم خودِ یتیم واریز کنند.

براساس آخرین آمارهای منتشرشده، 62 هزار خانواده نیازمند شامل 115 هزار نفر به‌صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83464