شناسه خبر:83497
1403/3/21 14:44:40

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های محرومیت‌زدایی در بخش آب روستایی استان خبر داد و این اقدام را گامی مهم برای تسریع روند اجرای طرح‌های آب‌رسانی در مناطق روستایی استان دانست.

رضا داودی روز دوشنبه در این ارتباط توضیح داد که برای دومین بار و از محل اعتبارات استانی، ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در بخش آب روستایی اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد که این اقدام به دنبال تأکیدات استانداری کرمانشاه برای تسریع در اجرای پروژه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی صورت گرفته است.

داودی اظهار کرد: جلساتی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه برگزار شد و در تاریخ ۱۹ خرداد سال جاری، مبلغ مذکور از محل اعتبارات استانی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تخصیص یافت. این مبلغ تا ۲ روز آینده به حساب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واریز خواهد شد و آغاز عملیات اجرایی ۲۰ پروژه در حوزه آب روستایی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه اولین استان کشور است که برای دومین بار از محل اعتبارات استانی مبلغی را برای اجرای پروژه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی تخصیص داده و تاکنون هیچ استانی این کار را انجام نداده است.

به گفته داودی، سال گذشته نیز مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اختصاص یافت و در حال حاضر فاز اول این پروژه‌ها با پیشرفت ۹۰ درصد و فاز دوم نیز با پیشرفت ۱۰ تا ۱۵ درصد در حال انجام است که با تزریق اعتبار دوم با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه‌ها تأثیر بسزایی در پیشرفت فاز اول و دوم و بهره‌مندی روستاهای استان از نعمت آب شرب پایدار خواهد داشت.

شناسه خبر 83497