شناسه خبر:83597
1403/3/24 08:18:51

بهت و حیرت روزافزون علاقه‌مندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ارزشمندش را شاهد هستیم و سوزش واقعی داغ بر تن ملت فروکش نکرده است. امیدی که در دل مردم با هر گرایشی روشن شده بود، ناگهان با شهادت او با اما و اگر‌های فراوانی مواجه شد؛ هرچند لنگرگاه راسخ و پایدار کشور و اسلام همچنان مثل کوه سایه بر سر ما دارد و از لحظه اول اطمینان به دل‌هایمان داد که در جریان امور کشور خللی رخ نخواهد داد و به‌خاطر این وجود ارزشمند همواره سجده شکر بر آستان ربوبی خواهیم سایید، اما تجربه‌های سالیان گذشته و انتخاب‌های به‌عمل‌آمده در ادوار قبل نگرانی‌هایی بر دل‌های مردم و دلسوزان به‌وجود می‌آورد. اینکه چه کسی بلاخره موفق به کسب حداکثری آرا خواهد شد و چگونه به این پیروزی دست پیدا می‌کند و آیا به وعده‌هایی که می‌دهد پایبند خواهد ماند؟ آیا به ملاک‌هایی که مقام معظم رهبری درباره یک رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی مطرح کردند، پایبند خواهد بود؟

در این مدت (پس از شهادت دکتر رئیسی) حتی دشمنانش هم لب به ستایش از وی گشودند و از سجایای فردی اخلاقی او تا تعهد و توان مدیریتی و حرکت در مسیر درستش سخن گفتند؛ کسانی که تا دیروز سواد و توان وی را زیر سؤال می‌بردند و در نتایج دولت او تشکیک می‌کردند، امروز حرکت در مسیر دولت ایشان را چراغ راه آینده دولت خود می‌دانند.

بنابراین بسیار طبیعی است که دلسوزان و پاک‌باختگان نظام از نتیجه انتخاب مردم نگران باشند و با امید به رحمت و هدایت الهی در خوف و رجاء باشند.

در این میان رسانه‌های معاند چشم به آرای خاکستری دارند تا با تبلیغات گسترده و احیاناً تخریب کاندیداهای اصلح، نتیجه مطلوب خود را از انتخاب مردم ببرند. هرچند همه کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، واجد حداقل شرایط شده‌اند، اما کشور با یک رئیس‌جمهور حداقلی به نحو مطلوب اداره نمی‌شود. شهیدرئیسی در طول دوران کوتاه مدیریت خود و بعد از شهادتش ثابت کرد که انتخاب خوب چقدر در سرنوشت کشور مؤثر است؛ رئیسی را به هر حال همه دوست داشتند و وی تبدیل شد به یک تراز و شاخص ایده‌آل برای ریاست‌جمهوری.

پس چه خوب است که ملت در انتخاب خود نگاهی دقیق به شخصیت کاندیداها داشته باشند و نزدیک‌ترین کاندیدا را به رئیسی انتخاب کنند تا راه او استمرار یابد.

امروز روح بلند شهیدرئیسی ناظر بر کشور و نگران از آینده است؛ او برنامه دقیق و درستی برای اداره کشور تا رسیدن به اهداف عالی داشت و در این راه ثابت‌قدم بود. ارزش‌های حاکم بر افکار و اعمال رئیسی مبتنی بر اسلام ناب محمدی و حرکت پشت سر ولایت فقیه بود؛ رمز اصلی موفقیت رئیس‌جمهور شهید تابعیت علمی و عملی از مقام عظمای ولایت بود و قهرمانی زودهنگامی به‌دست آورد و نشان نورانی شهادت بر گردن آویخت. بنابراین اگر او را دوست داریم، باید کسی را انتخاب کنیم که در مسیرش قدم بردارد و از سر صداقت به شعارهایش عمل کند.

انتخابات ریاست جمهوری جدید را به روایت رئیس‌جمهور شهید برگزار کنیم تا نتیجه آن امیدبخش و جان‌فزا برای ملت رنج‌کشیده از ظلم استعمارگران بین‌المللی و ظالمان ستم‌شاهی باشد، ان‌شاءالله.

شناسه خبر 83597