شناسه خبر:83613
1403/3/24 14:12:30

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: عملیات آسفالت راه دسترسی به منطقه گردشگری زنجیره علیا در شهرستان چرداول با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال آغاز شد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام،  گفت: عملیات آسفالت راه دسترسی منطقه گردشگری زنجیره علیا شهرستان چرداول با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شد.
وی افزود: اجرای این پروژه شامل عملیات آسفالت و احداث یک دستگاه آب‌نما مسیر دسترسی به منطقه گردشگری زنجیره علیا است که توسط پیمانکار در حال انجام است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، ادامه داد: روستای زنجیره علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان چرداول، از روستاهای کوهپایه‌ای است که آب و هوای معتدل کوهستانی دارد.
شریفی خاطرنشان کرد: زنجیره علیا، به‌عنوان روستای هدف گردشگری و زیارتی در شهرستان چرداول همواره مورد توجه گردشگران است، این روستا یکی از روستاهای قدیمی و بزرگ استان ایلام است و «تنگ باستانی زنجیره» و «امامزاده پیرحسین» از آثار و یادمان تاریخی و مذهبی آن به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: همچنین با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات سنگ‌فرش راه دسترسی قسمتی از شهر تاریخی سراب‌کلان آغاز شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، اظهار داشت: شهر تاریخی سرابکلان مربوط به دوره ساسانیان و در شهرستان سیروان واقع ‌شده که این اثر در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.
وی بیان کرد: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونتگاه‌های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است.

شناسه خبر 83613