شناسه خبر:83617
1403/3/24 14:22:09

یکی از خادمین حرم رضوی استان مرکزی می‌گفت: اواخر اردیبهشت بود سری به علی آقا در طبیعت زدم، گفت:« یکی از دوستان، عازم سفر حج است و قصد اجاره باغ گل محمدی را دارد.»

یکی از خادمین حرم رضوی استان مرکزی روایت اجاره باغ گل محمدی را بازگو کرد.

این خادم حرم رضوی امروز در حاشیه چیدن گل محمدی از باغ گل اجاره شده به نیت امام رضا (ع) درباره اجاره این باغ گفت: اواخر اردیبهشت بود سری به علی آقا در طبیعت زدم، گفت:« یکی از دوستان، عازم سفر حج است و قصد اجاره باغ گل محمدی را دارد.»

پیشنهاد داد به کمک خادمیاران و نیروهای مردمی گل‌ها را چیده و گلاب گرفته و اجاره باغ را هم تامین کرد.

بدون عقد قرارداد مکتوب، شفاهاً باغ اجاره شد و حاج علی آقای رابط صاحب باغ عازم حج شد.

با چند نفر از داوطلبین کار خیر که همواره پابکار امر خیر هستند گفتگو شد و مسئولیت پیگیری و هماهنگی رو پذیرفتند، قرار گذاشتیم تبلیغی کنیم و هزینه اجاره باغ گل و سایر هزینه‌ها را تبلیغ کرده و تامین کنیم و گلاب حاصل را در ایام اربعین به مواکب و عتبات و حرم امام رضا هدیه کنیم.

 

از دوم خرداد چیدن گل شروع شد، گروه گلچینان امام رضایی و گروه نقلیه در ایتا ایجاد شد.

عده‌ای زحمت چینش و تعدادی تقبل نقل و انتقال و برخی هم تقبل تامین بخشی از هزینه‌ها را پذیرفتند.

همان یکی دو روز اول، یک خیر یک دستگاه گلاب‌گیری سفارش خرید داد و نیت کرد در گلاب گرفتن سهیم شود.

آشپزخانه امام رضا هم شد مکان اول گلابگیری حجم گل زیاد شد، مازاد گل چیده شده به کارگاه گلاب‌گیری نزدیک اراک منتقل شد تا با پرداخت اجرت گلاب‌گیری، از گلهای چیده شده خوب استفاده شود. 

گالن‌های ۲۰ لیتری سفارش داده شد، هر روز از ۱۵ تا ۵۰ نفر در باغ گل  تلاش می‌کردند، تا ۱۸ خرداد گل چیدن و گلاب گرفتن ادامه یافت.

۱۹ خرداد مجوز داده شد گلهای باقی مانده را داوطلبین کار برای خود بچینند و تبرکی از امام (ع) داشته باشند.

روز ۱۹ خرداد برای تسویه حساب با کارگاه گلاب‌گیری، اقدام شد، از تابلوی مجاورکارگاه گلاب‌گیری معلوم بود کارگاه دار هم کاملا امام رضایی است،بیش از ۵۰ درصد تخفیف اجرت داد.

صاحب کارگاه نیت کرده کار امام رضایی کند و علاوه‌بر تخفیف با اجرتی که از این کار حاصل می‌شود با خانواده عازم مشهد شده و به پابوس حضرت مشرف شوند.

جمع‌آوری 2 هزار لیتر گلاب

به لطف امام مهربانی‌ها تا امروز نزدیک به 2 هزار لیتر گلاب، حاصل این همت جمعی شده که مقداری از آن برای تامین بخشی از هزینه‌های انجام شده در آینده در فروشگاه رواق رضوی عرضه خواهد شد و غالب آن مطابق با نیت اعلام شده، به مصرف خواهد رسید.

باید اذعان کرد و بیشتر یقین پیدا کرد که؛ چقدر امام رضا علیه‌السلام وحدت آفرین است، چقدر نام حضرت کار راه انداز است و چقدر کارهای جمعی و مردمی برکت افزا است.

شناسه خبر 83617