شناسه خبر:83691
1403/3/26 16:56:13
رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام

ایلام با اجرای قوانین 5 ساله به توسعه متوازن دست می‌یابد

رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: باید با کار کارشناسی و اجرای دقیق قوانین پنج ساله، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که استان متناسب با ظرفیت‌ها و منابع ارزشمندی که دارد ازجمله سرمایه انسانی و منابع طبیعی به توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف دست یابد.

سیدمنصور حسینی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام اظهار کرد: توسعه استان با توجه به نیازهای نامحدود و منابع محدود نیازمند تعامل، همفکری و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام نیز گفت: این استان دارای یک هزار و 166 طرح نیمه‌تمام با عمر طولانی بود که با توجه به تأکید دولت سیزدهم بر تکمیل این‌گونه طرح‌ها، پروژه‌های ناتمام استان به یک هزار و 65 طرح بر اساس اولویت‌ها کاهش یافته و برای امسال نیز تکمیل 82 طرح مد نظر است.

امین دوست‌محمدی بیان کرد: هوشمندسازی سیستماتیک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و کاهش حجم تصدی‌ها و پرهیز از تشکیلات اداری غیرضروری و زائد موجب 6 هزار و 700 میلیارد ریال صرفه‌جویی شد.

وی افزود: در طرح استخدامی شهید زین‌الدین ایلام تنها استانی است که با هدف نوسازی بدنه اداری و نیروی انسانی، موفق به دریافت پنج مجوز از این طرح شد و دیروز نیز آزمون این طرح در استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات استان در دولت سیزدهم کاهش تصدی‌های اداری و تلاش برای مدیریت اموال زائد دولتی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بود.

رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام استفاده از اسناد بالادستی آمایش سرزمین را لازمه توسعه دانست و ادامه داد: استفاده از اسناد آمایشی بالادستی برای اجرای طرح‌ها و پیشرفت استان ضروری است.

دوست‌محمدی تأکید کرد: در طراحی و مطالعه طرح‌ها باید شاخصه‌هایی چون مطالبه و خواسته اجتماع، ضرورت اجرای طرح، ظرفیت‌ها و نقاط قوت و ضعف منطقه محل اجرای طرح بر اساس داده‌های آمایشی مد نظر باشد.

وی یادآور شد: یکی از اهداف مهم، کاهش تعداد طرح‌های نیمه‌تمام و تلاش برای تکمیل آن‌ها بود و تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس اولویت‌بندی مشخص شد و عمر اتمام طرح‌ها نیز کاهش یافت.

وی ایجاد کد QR برای اعلام رضایت‌مندی از کارمندان دستگاه‌های دولتی و برگزاری 24 آزمون استخدامی و جذب چهار هزار و 881 نفر نیروی جدید را از دیگر اقدامات دولت کار و کرامت در استان ایلام برشمرد.

رئیس سابق مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام توضیح داد: در مدت استقرار دولت سیزدهم 6 هزار و 600 نفر مرتبط با جامعه ایثارگری در ادارات استان شاغل بودند که از این تعداد 92 درصد شامل چهار هزار و 800 نفر تبدیل وضعیت شدند.

دوست‌محمدی افزود: در مجموع 9 هزار و 600 نفر در دولت سیزدهم تثبیت وتبدیل وضعیت شغلی یا از طریق آزمون‌ها جذب دوایر دولتی شدند.

وی اظهار کرد: در این دولت 100 درصد شهرستان‌های استان ایلام مشمول طرح مناطق جنگی شدند.

در این آیین سید منصور حسینی به جای امین دوست‌محمدی منصوب شد.

شناسه خبر 83691