شناسه خبر:83819
1403/3/31 13:52:19
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش شکوه هجرت همدان:

رئیس‌جمهور شهید دارای تفکر جهادی و روحیه خدمت‌رسانی به مردم بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیجیان پیرو مکتب امام خمینی (ره) همواره خدمت‌رسانی به مردم را در رأس کار‌های خود می‌گذارند، خاطرنشان کرد: شهیدرئیسی نیز یک بسیجی بود که تفکر جهادی داشت و در همه حال خدمت‌رسانی به مردم را مهم‌تر از دیگر مسائل می‌دانست.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

سردار علی فدوی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش شکوه هجرت سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان که در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان برگزار شد، ابراز کرد: برای بنده توفیق است در ایام دهه امامت و ولایت در جمع عزیزانی باشم که همچون امام علی (ع) به فکر خدمت‌رسانی به مردم محروم جامعه هستند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب به‌عنوان جبهه حق در مقابل جبهه باطل ایستاده است، گفت: امام خمینی (ره) از سال 1342 ندای اسلام و مبارزه با رژیم شاهنشاهی را سر داد و بعد از آن نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) همان خط و مسیر معمار کبیر انقلاب را ادامه داد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به مردم از دستورات مؤکد خداوند متعال در قرآن کریم است، عنوان کرد: در احادیث ائمه اطهار (ع) نیز به مسئله خدمت به مردم تأکیدات فراوانی شده است و بنای کار شهیدرئیسی نیز همین بود.

سردار فدوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوادث گوناگونی نظیر سیل و زلزله شهدای زیادی را به‌عنوان شهید خدمت تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: به برکت این انقلاب همه مردم درحال جهاد هستند و بسیج مردمی نیز یعنی آحاد ملت در سرنوشت کشور دخیل هستند.

وی مردم ساکن در روستا‌ها و مناطق محروم کشور را ولی نعمتان کشور دانست و ادامه داد: بعد از گذشت 45 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همچنان شاهد محرومیت در این مناطق هستیم که مهم‌ترین آن عدم وجود آب آشامیدنی سالم است؛ دولت سیزدهم در این زمینه خوش درخشید و سپاه نیز برای رفع این مشکل پای کار آمد و در ادامه نیز کار‌های برزمین‌مانده را با قوت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه مردم در سرنوشت کشور دخیل هستند، گفت: یکی از مصادیق مهم این موضوع، مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه ریاست جمهوری است که همه ما وظیفه داریم ضمن حضور، مردم را نیز تواصی به شرکت در این مهم کنیم.

سردار فدوی با اشاره به اینکه انتخابات صرفاً در یک روز برگزار می‌شود اما نتایج آن تا سالیان سال باقی می‌ماند، ابراز کرد: مردم ایران در طول این 45 سال و در تمامی عرصه‌ها حضور مؤثری داشتند؛ به‌گونه‌ای که همواره دشمنان قسم‌خورده این نظام به‌ویژه آمریکا و اسرائیل جنایتکار را دچار اشتباه محاسباتی کرده‌اند و آن‌ها نتوانسته‌اند به این کشور آسیب جدی وارد کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس نیز با تمامی امکانات موجود برای دفاع از کیان خود پای کار بودند، گفت: دشمن در این جنگ سخت نتوانست وجبی از خاک کشور ما را تصرف کند؛ البته خسارت‌هایی به ایران وارد کرد، اما اهداف والای ما اجازه نداد دچار یأس و ناامیدی شویم و در این نبرد خونین 200 هزار شهید عزیز آسمانی شدند که یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر فرد در هر جایگاهی که قرار گرفته موظف به دعوت مردم به کار‌های حق از قبیل شرکت در انتخابات است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای گذشته سه بار بر موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کردند؛ شرکت در انتخابات برای همه ما یک تکلیف است.

سردار فدوی با اشاره به اینکه انتخاب امام علی (ع) به‌عنوان جانشین بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) از دستورات خداوند متعال بود، خاطرنشان کرد: اگر در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری دقت نکنیم، قطعاً تاریخ برای ما تکرار خواهد شد و مردم نیز بیشتر از گذشته در مشکلات غرق می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در کشور مسئله معیشت و اقتصاد است، ابراز کرد: اگر در عرصه‌های مختلف توانستیم خوب عمل کنیم، نشان‌دهنده این است که در زمینه حل مشکلات اقتصادی نیز می‌توانیم وارد میدان شده و به مردم خدمت کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه مردم آن جامعه به فکر اصلاح وضعیت موجود باشند، گفت: در بیش از 50 آیه قرآن کریم خداوند متعال به این موضوع اشاره کرده است که زمانی بندگان خود را یاری می‌کند که آنان برای یاری دین خدا اقدام کنند.

سردار فدوی همدان را دیار عالمان و عارفان وارسته دانست و ادامه داد: این استان از دیرباز یک شهر عالم‌پرور و عالم‌خیز بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آیت‌الله بهاری، آیت‌الله انصاری همدانی، مرحوم ملاحسینقلی همدانی و آیت‌الله نوری همدانی اشاره کرد و در کنار آن شخصیت‌های مهمی همچون خواهر مرضیه حدیدچی دباغ نیز در این استان خدمات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشته‌اند که امید است در آبان‌ماه سال جاری هم شاهد برگزاری مراسم بزرگداشتی درخور شأن و شخصیت این خواهر انقلابی و مجاهد که نخستین فرمانده سپاه در همدان بودند، باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدرئیسی و همراهان ایشان، عنوان کرد: امروز شاهد بهره برداری از یک‌هزار و 313 پروژه بسیج سازندگی در استان هستیم که این پروژه‌ها با همت جهادگران بسیجی و حمایت مسئولین محترم افتتاح خواهد شد.

سردار مظاهر مجیدی از فعالیت دو هزار گروه جهادی در استان همدان خبر داد و گفت: جهادگران بسیجی این استان در هر موقعیتی که نیاز به خدمت و کمک‌رسانی باشد، حضور دارند و یکی از مهم‌ترین این اقدامات را می‌توان حل مشکل آب استان در سال‌های گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز همواره تأکید بر خدمت‌رسانی به مردم محروم جامعه داشتند، خاطرنشان کرد: امروزه با تشکیل گروه‌های جهادی و فعالیت این عزیزان شاهد یک تحول عظیم در امر خدمت‌رسانی به مستضعفان هستیم که امید است این مسیر با قدرت استمرار یابد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ضمن قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان در اجرای پروژه‌های جهادی با هدف محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه، ابراز کرد: امروز اگر در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های جهادی ارائه می‌شود، آن را مدیون جهادگران بسیجی و در کنار آن مدیران بسیجی هستیم.

سردار مجیدی از بهره‌برداری مخزن 10 هزار متر مکعبی آب در منطقه امید اکباتان شهرک اندیشه همدان خبر و ادامه داد: همچنین امروز شاهد افتتاح مخزن بتنی ذخیره آب 600 متر مکعبی در روستای ارزانفود بخش مرکزی شهرستان همدان بودیم.

* خدمت‌رسانی به مردم بعد از واجبات دینی، بیشترین ثواب را دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت به حاضران در این همایش، عنوان کرد: امید است که همه ما بتوانیم از فیوضات این ایام به‌ویژه عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم بهره‌مند باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه هیچگاه مجاهدت‌های جهادگران فراموش نخواهد شد، گفت: جهادگران همچون مولای خودشان امام علی (ع) به امورات ایتام و فقرا رسیدگی کرده و هرجا که نیاز باشد، حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه والاترین کار‌ها بعد از انجام واجبات و ترک محرمات خدمت‌رسانی به مردم است، خاطرنشان کرد: شهدای خدمت نیز در همین مسیر جهادگران به شهادت رسیدند و این را نیز باید بدانیم که اگر یک گره از کار انسان مسلمان را باز کنیم، اجر و ثواب آن از عمره مفرده بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان با بیان اینکه آثار فعالیت‌های جهادی همواره ماندگار خواهد بود، ادامه داد: در مسئله انتخابات نیز باید با روحیه جهادی ورود کنیم تا بتوانیم یک فردی که دارای تفکر جهادی است را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی داشتن برنامه لازم و قابل اجرا در حوزه معیشت مردم و اقتصاد را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور دانست و افزود: برخی‌ها در گذشته با این باور کشور را اداره می‌کردند که تنها راه حل برون‌رفت از تحریم‌های اقتصادی، مذاکره با سایر کشور‌ها است؛ اما شهیدرئیسی نشان داد که با ظرفیت‌های داخلی و همچنین تعامل سازنده، می‌توان به مردم و کشور خدمت کرد.

* بسیج سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور موفق عمل کرده است

استاندار همدان نیز ضمن قدردانی از زحمات جهادگران بسیجی و سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در راستای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، خاطرنشان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از یک‌هزار و 313 پروژه محرومیت‌زدایی در این استان هستیم و همچنین تعداد 110 جهیزیه نیز به خانواده‌های محروم تقدیم خواهد شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سپاه همواره در کنار دولت برای رفع مشکلات پای کار بوده است، گفت: در طول 32 ماه حضورم در این استان شاهد تعامل خوبی بین مجموعه سپاه و استانداری بودم که در همه حال تفکر جهادی را سر لوحه کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه همدان در سال‌های گذشته دوران سختی را به‌خاطر مشکلات آب پشت سر گذاشته است، ابراز کرد: این موفقیت در حوزه آب را نیز مرهون تلاش و ازخودگذشتگی جهادگران بسیجی هستیم و امید است که این فعالیت‌ها سالیان سال در کشور با قدرت استمرار داشته باشد.

استاندار همدان از انعقاد 360 تفاهم‌نامه در راستای انجام پروژه آب‌رسانی به روستا‌ها خبر و ادامه داد: همچنین پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد در 35 حوزه است؛ کار‌های صورت‌گرفته با کیفیت بالا و هزینه کم به سرانجام مطلوب رسید.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات بزرگ وعده صادق هیمنه دشمنان را شکست، ادامه داد: استمرار این عملیات‌ بزرگ نیز مشارکت بالا در انتخابات هشتم تیرماه ریاست جمهوری است که مردم نشان خواهند داد به آینده کشور و سرنوشت آن علاقه‌مند هستند.

* امام علی (ع) بزرگ‌ترین مرد جهادی تاریخ است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فداکاری و مجاهدت‌های بسیجیان جهادگر در عرصه‌های مختلف مورد نیاز این استان، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر تعداد یک‌هزار و 313 پروژه محرومیت‌زدایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، گروه‌های جهادی این سازمان تعداد یک‌هزار پروژه دیگر را نیز در این استان به پایان رساندند.

سرهنگ علی قره‌باغی با بیان اینکه نقطه قوت اصلی برگزاری این همایش تقارن آن با ایام‌الله عید سعید غدیر خم است، عنوان کرد: در طول تاریخ از امام علی (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین مرد جهادی یاد می‌شود و اگر در جامعه به دنبال عدالت اجتماعی هستیم، باید زندگی این امام همام را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

وی از بهره‌برداری 27 مخزن آب شرب با مساحت 16 هزار و 200 متر مکعب خبر داد و گفت: در اجرای این پروژه همدان جزء هفتمین استان‌ها در کشور است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه اکثریت پروژه‌های محرومیت‌زدایی از طریق رسانه‌های استانی و سراسری انعکاس داشته است، ادامه داد: در زمینه شبکه توزیع آب نیز 34 شبکه با مساحت 171 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

قره‌باغی از اجرای 87 پروژه در زمینه انتقال خطوط آب با مساحتی بالغ‌بر 260 کیلومتر خبر داد و افزود: در زمینه تأمین آب شرب نیز توانستیم 44 حلقه چاه و 62 قنات را حفر کنیم و برای تأمین آب کشاورزی هم 101 استخر کانال و قنات به بهره‌برداری رسید.

وی از بهره‌برداری پنج طرح راه روستایی و بین مزارع با مساحت 17 کیلومتر خبر داد و گفت: همچنین بسیج سازندگی یک‌هزار و 419 باب منزل برای محرومین احداث و یا تکمیل کرد و در زمینه مناسب‌سازی مسکن معلولین و نیازمندان نیز کار تعداد 160 باب منزل انجام شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه متأسفانه سرویس‌های بهداشتی برخی مدارس برای دختران و پسران به‌صورت مشترک بود، عنوان کرد: در این زمینه نیز توانستیم 260 چشمه در این مدارس احداث کنیم؛ پنج مدرسه احداث و 9 مدرسه نیز تکمیل شده است.

قره‌باغی از احداث و مرمت 68 مسجد و بقاع متبرکه در استان خبر داد و افزود: همچنین 55 گلزار شهدای این استان نیز مرمت و در کنار آن 36 سالن ورزشی احداث و یا تکمیل شد؛ در زمینه فعالیت‌های اجتماعی هم توانستیم سه هزار و 536 سری جهیزیه را در بین خانواده‌های محروم توزیع کنیم.

در پایان این مراسم از آقای علی‌اصغر جهانگیری، مدیر فرودگاه شهدای همدان در راستای مشارکت در توزیع جهیزیه تجلیل شد؛ همچنین از خانم پرستو قاسمی مدیر صندوق قرض‌الحسنه برتر در شهرستان تویسرکان، خانم خدیجه طهماسبی مدیر صندوق قرض‌الحسنه برتر در شهرستان ملایر وخانم مرضیه سیف مدیر صندوق قرض‌الحسنه برتر در شهرستان نهاوند تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از آقای محمد چراغی، مدیرعامل بانک تجارت استان همدان و آقای ابراهیم طالبی، مدیرعامل بانک ملت استان همدان نیز از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

ضمناً آقایان جواد عقبا از شهرستان همدان، علی احمدی جوزانی از شهرستان ملایر، یحیی بیات از شهرستان تویسرکان، مهدی ابراهیمی از شهرستان کبودراهنگ، مهدی فروتن از شهرستان اسدآباد، حسام سعادتی از شهرستان بهار، محمدهادی زارعی از شهر قهاوند، احمد زابلی از شهرستان فامنین و خانم معصومه علیمحمدی از شهرستان رزن توانستند عنوان جهادگر نمونه را کسب کنند.

شناسه خبر 83819