شناسه خبر:83780
1403/3/29 15:58:27

دبیراجلاسیه بانو مجتهده امین و مشاور بانوان و خانواده دانشگاه پیام نور استان مرکزی از برگزاری اجلاسیه بانو مجتهده امین در اراک خبر داد.

صفورا خسروی در حاشیه نشست برگزاری اجلاسیه بانو امین که در دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین بار در استان مرکزی اجلاسیه بانو مجتهده امین به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد بانو امین فردا در سالن غدیر استانداری با همکاری مدیرکل بانوان استانداری و بسیج اساتید استان مرکزی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این اجلاسیه با حضور شخصیت‌های کشوری و مسوولین استانی آیت‌اله قائم‌مقامی و نماینده مجلس تهران و شاگردان بانو مجتده امین و علاقمندان برگزار می‌شود.
دبیر اجلاسیه بانو مجتهده امین با بیان اینکه این اجلاسیه با هدف لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و معرفی مصادیق الگوی سوم زن مسلمان با توجه به روح دانش دوستی همراه با تدیّن، تقوا و تلاش پيگير فخر بانوان شیعه، بانو مجتهده امین به عنوان یکی از مظاهر موفق علم و دانش در دنیای اسلام به خصوص در مجامع فرهنگی و حوزه‌های علمی برگزار می‌شود، ادامه داد: راه‌اندازی دبیرخانه دایمی بانو مجتهده امین در دانشگاه پیام نور مرکز اراک از برنامه‌های پیش‌بینی شده این اجلاسیه است.
خسروی گفت: این عالم جلیل القدر در طول قریب به یکصد سال عمر بابرکت خویش، خدمات شایانی به فرهنگ اسلام کرد و همچون اختری تابناک بر آسمان علم و ادب ایران درخشید، شناخت هر چه بیشتر این شخصیت و بررسی موشکافانه آثار ارزنده‌اش، ضروررتی انکارناپذیر است تا از ذکر خاطره‌اش توشه برگیریم و سیر الی اللّه آن عارف سالک را سرمشقی در نظر بگیریم.
لزوم ارائه منطقی سبک زندگی بانو امین
وی بیان کرد: وجود بانو امین از یک طرف این بود که خود او به عنوان نمونه عینی زن مسلمان مطرح شد و از طرف دیگر نشان داد اسلام اصیل از زن شخصیتی این گونه می‌سازد.
دبیر اجلاسیه بانو مجتهده امین گفت: نفس وجود ایشان بعنوان یک زن که توانست مجتهده شود، بعنوان یک زن توانست عارف شود، بعنوان یک زن توانست استاد اخلاق شود؛ بعنوان یک زن توانست مربی ارزنده‌ای شود، با ارزش است.
وی تاکید کرد: در یک سیر اصولی و منطقی ابتدا جامعه نخبگانی با این شخصیت ایمانی و علمی انس بگیرند و در گام دوم توسط جامعه نخبگانی و کنشگر این شناخت و ارایه این سبک زندگی و بندگی تسری پیدا کند به بطن زندگی همه آحاد مردم.

شناسه خبر 83780