شناسه خبر:83702
1403/3/26 17:42:26
نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان:

صنایع تبدیلی در همدان مورد توجه مسئولان باشد

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با بیان اینکه صنایع تبدیلی که ارزش‌افزوده دارد مورد توجه مسئولان استان باشد، گفت: امروز و در شرایط اقتصادی فعلی ورود در عرصه تولید و ایجاد اشتغال مصداق یک جهاد بزرگ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز شنبه به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور در شهرک صنایع غذایی بهار، ضمن افتتاح یک واحد تولیدی و تقدیر از تلاش تولیدکنندگان در عرصه اقتصاد، شنونده مشکلات و دغدغه‌های موجود شد.

وی در این دیدار با بیان اینکه باید از همه فعالان و افرادی که وارد عرصه تولید شده‌اند تشکر کنیم، اظهار کرد: امروز و در شرایط اقتصادی فعلی، ورود در عرصه تولید و ایجاد اشتغال مصداق یک جهاد بزرگ است.

امام‌جمعه همدان با اشاره به بازدیدهای انجام‌شده از شهرک صنایع غذایی بهار، گفت: مجموعه‌های فعالی که در این مجموعه حضور دارند، در شرایط خوبی هستند، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که لازم است با همت مسئولان برطرف شوند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان افزود: شهرستان بهار ازنظر کشاورزی، جزء مناطق حساس استان محسوب می‌شود و تولیدات خوبی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر لزوم توجه به صنایع تبدیلی، ابراز کرد: آنچه می‌تواند ارزش‌افزوده ایجاد کند، صنایع تبدیلی است که باید مورد حمایت مسئولان به معنای واقعی کلمه قرار گیرد؛ موضوعی که هم به نفع کشور است و هم ارزش‌افزوده برای منطقه و استان به همراه دارد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای صورت‌گرفته با تولیدکنندگان، اذعان کرد: آنچه در این بازدیدها مطرح شد، آن است که تولیدکنندگان این شهرک ازنظر بازار فروش مشکلی ندارند؛ بنابراین باید بستر برای تولید بیشتر فراهم شود که این مهم نیازمند اعتبارات و حمایت مسئولان است و به‌طور قطع با حمایت‌های مسئولان و تلاش تولیدکنندگان شاهد تحقق جهش تولید خواهیم بود.

در این دیدارها تولیدکنندگان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حضور نماینده ولی فقیه در استان پرداختند.

* افتتاح دو واحد تولیدی در بهار

واحد تولید و بسته‌بندی شوریجات و ترشیجات در شهرستان بهار با حضور مسئولان افتتاح شد؛ این پروژه در راستای عرضه محصولات با ارزش‌افزوده بالا، ارزآوری، اشتغال‌زایی و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریال همچنین اشتغال‌زایی 15 نفر به‌صورت مستقیم در ششمین روز از هفته جهاد کشاورزی افتتاح شد.

خط تولید رب‌ گوجه‌ فرنگی در شهرستان بهار نیز که تولیدکننده انواع شوریجات و ترشیجات با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومان راه‌اندازی شد که به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی خط تولید رب گوجه‌ فرنگی این واحد افتتاح شد، این پروژه در راستای عرضه محصولات با ارزش‌افزوده بالا، ارزآوری و اشتغال‌زایی به بهره‌برداری رسید.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 83702