شناسه خبر:83743
1403/3/29 13:20:15

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: گواهی استاندارد طرح "زیپ‌لاین" موجود در منطقه تفریحی چغاسبز شهر ایلام صادر شده است.

 یادگار محمدی روز سه شنبه در گفت وگویی بیان کرد: به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، این زیپ‌لاین توسط شرکت تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار گرفت و مجوز استاندارد برای تجهیز زیپ‌لاین در شهرستان ایلام صادر شد.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی استاندارد کشور استانداردسازی تجهیزات شهربازی اجباری بوده و باید تجهیزات و وسایل بازی به صورت دوره‌ای مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: اعتبار گواهی‌نامه بازرسی تجهیزات بازی یک ساله بوده و هر سه ماه یک بار به صورت دوره‌ای و در طول سال توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد کشور مورد بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرد.

زیپ‌لاین نام فعالیتی است که آن را در گروه تفریحات هیجانی یا اکستریم (فرا ورزش) قرار می‌دهند.

برای مقدور شدن انجام این تفریح، سیم بُکسل یا طناب یا تسمه‌های مخصوص بین دو نقطه وصل می‌کنند. فرد، هارنس (جلیقه مخصوص) را می‌پوشد و به وسیله یک قرقره که با تسمه‌های مخصوص و کارابین به هارنس متصل شده از یک سر طناب به سر دیگر می‌رود.

گفتنی است بوستان جنگلی چغاسبز یکی از فضاهای زیبا و دلنشین ایلام است و شرایط طبیعی مناسبی را برای گذران اوقات فراغت مردم این شهر فراهم آورده است.

این بوستان از شرق به غرب به بزرگراه امام حسین(ع) و فرودگاه و از جنوب به دره دَزوَن کوه چاله سیه و هرقوتگه منتهی می‌شود.

 

انواع درختان میوه و گونه‌های گیاهی در این جنگل دیده می‌شود و برخی از گونه‌های جانوری بویژه 'بوتیمار' این مکان را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند.

شناسه خبر 83743