شناسه خبر:83760
1403/3/29 14:00:15

واگذاری کشتارگاه ایلام به افراد نا اهل در زمینه مدیریت چیزی در حدود ۱ سال است که این واحد را به تعطیلی کشانده، حال مسئولین در تلاش برای احیا آن هستند.

کشتارگاه صنعتی ایلام بیش از ۱۶ ماه است به علت سوء مدیریت تعطیل شده است.
این کشتارگاه به غیر از استان ایلام، بنا بود به عنوان تامین کننده خدمات اصلی کشتارگاهی برای ۵ استان غرب کشور در نظر گرفته شود.
علت اصلی تعطیلی، سهل‌انگاری سرمایه‌گذار شرکت بود که نتوانست خدمات تعریف شده را به مردم ارائه کند.
کشتارگاه ۱۲ میلیاردی را ۵۰۰ میلیون واگذار کردند!
این کشتارگاه در دولت قبل که ارزشی در حدود ۱۲ میلیارد تومان داشت، به صورت اقساطی سالیانه‌ ۵۰۰ میلیون تومان به شخصی واگذار شد که اهلیت این کار را نداشت و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود !
استاندار ایلام در این راستا می‌گوید: خوشبختانه در این دولت با نگرش فسادستیزی کشتارگاه از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگشت.
تعطیلی باعث افزایش کشتار غیرمجاز شد
تعطیلی کشتارگاه باعث افزایش کشتارگاه‌های غیرمجاز ذبح دام شده است که تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.
دارابی معاون دامپزشکی ایلام در این باره می‌گوید؛ بیش از ۱۵۰ مرکز عرضه فرآورده‌های دامی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.
ابراهیم‌پور کارشناس دامپزشکی، عدم شناخت کافی بین بیماری‌های مشترک انسان و دام که بیش از ۸۰۰ نوع است را زنگ خطری برای سلامت عنوان کرد، چون تعداد زیادی از این بیماری‌ها از طریق فرآورده‌های خام دامی قابلیت انتقال به انسان را دارند.
این جریانات باعث شد دولت سیزدهم که با شعار خدمت به مردم آمده بود به این موضوع ورود و تکلیف کشتارگاه را روشن کند.
پیشنهاد واگذاری کشتارگاه به شهرداری
عباسی معاون اقتصادی استاندار می‌گوید: با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها ساماندهی و مدیریت کشتارگاه‌هاست، اگر آمادگی لازم را داشته باشد کشتارگاه به شهرداری واگذار می‌شود؛ امیدواریم کشتارگاه تا پایان سال احیا و به چرخه تولید باز گردد.
مظفری شهردار ایلام پس از جلسه شهرداری و شورای شهر گفت: برای کلیات طرح موافقت صورت گرفت ولی برای جزئیات باید در جلسه‌ای با حضور اکثریت اعضای شورای شهر برگزار شود و پس از آن نتیجه اعلام خواهد شد.
یکی از کارگران این مجموعه از بیکاری خود می‌گوید: ماه‌هاست که در فشار و تورم فعلی بیکار هستیم و خانواده من نیز در حال فروپاشی است.
به نظر می‌رسد مسئولین استانی نباید منتظر مشخص شدن رئیس جمهور جدید باشند، چرا که کارگران این مجموعه چشم انتظار آنها هستند.

شناسه خبر 83760