شناسه خبر:83779
1403/3/29 15:29:32

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی خیابان مدرس همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت: در حال حاضر مطالعات این طرح در حال انجام است.

بهزاد مسعودی‌اصل از پیاده‌راه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهری یاد کرد و افزود: چنانچه این پروژه در بافت‌های تاریخی و بازار اجرایی شود از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود، در همین راستا از سالها پیش بحث پیاده راه سازی خیابان مدرس کرمانشاه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: قرار است این طرح در سه فاز اجرایی شود که فاز اول آن از میدان آزادی تا چهارراه مدرس خواهد بود.

وی تصریح کرد: فازهای دوم و سوم این پروژه هم ادامه مسیر از چهارراه مدرس تا میدان انقلاب و از میدان انقلاب تا میدان آیت الله کاشانی خواهد بود.

مسعودی اصل گفت: در حال حاضر مطالعات این طرح در بخش‌های مختلف از جمله ترافیکی، اجتماعی، زیرساختی و تملکی در حال انجام است که به نظر می‌رسد تا پایان سال به اتمام برسد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در خصوص اجرا یا عدم اجرای قطعی این طرح باید منتظر نتیجه مطالعات باشیم. البته عزم ما اجرای این طرح است که مطالعات آن را پیگیری می‌کنیم، اما تا حصول نتیجه مطالعات نمی‌توان در خصوص اجرا یا عدم اجرای آن نظر قطعی داد.

مسعودی اصل با بیان اینکه اجرای این طرح مستلزم ایجاد برخی زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل ریلی است، گفت: اگر فاز دوم قطار شهری در محدوده خیابان مدرس اجرایی شود، قطعا پیاده راه سازی این خیابان توجیه بیشتری پیدا کرده و می‌توان کار را به سرعت انجام داد، اما در مجموع باید منتظر نتیجه مطالعات ماند.

وی درادامه از پیگیری پیاده راه سازی خیابان نوبهار هم خبر داد و افزود: این پروژه در محدوده خیابان بین چهارراه سی متری و چهارراه نوبهار اجرایی می‌شود.

 

مسعودی اصل گفت: مطالعات این طرح هم در حال انجام است و حدود دو ماه دیگر به پایان می‌رسد و آن زمان می‌توان در خصوص اجرا یا عدم اجرای قطعی این پروژه نظر داد.

شناسه خبر 83779