شناسه خبر:83781
1403/3/29 14:46:07

شهردار همدان گفت: درصورت هماهنگی دستگاه‌های متولی، حاضریم برای رفع مشکلات کوی فردوس آن را تحویل بگیریم.

کوی فردوس ازجمله مناطقی است که مساکن مهر در آنجا احداث شده و با مشکلات و کمبودهای متعددی مانند عدم امکانات بهداشتی، آموزشی، انتظامی و شهری مواجه است؛ همین موضوع صوفی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حسینی شهردار، صالحی‌امیر مدیرکل راه و شهرسازی، عبدلی معاون عمرانی فرماندار و فیضی‌منش مدیر منطقه سه شهرداری همدان را به آنجا کشاند.

در این بازدید شهردار همدان با اشاره به مشکلات متعدد مسکن‌های مهر کوی فردوس، عنوان کرد: در مسکن‌های مهر ارغوان، گلستان، فردوس و سایر نقاط اقدامات خاصی در سرانه‌های عمومی و نیازمندی‌ها صورت نگرفته که مشکلات متعددی را برای ساکنان ایجاد کرده است.

سیدمسعود حسینی افزود: جلسات خوبی برگزار شده و توافقات اولیه صورت گرفته، اما به مرحله اقدام که می‌رسد، اختلاف نظرها و‌ موانع ایجاد شده و کار به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اقدامات شهرداری همدان، تصریح کرد: طبق برآوردهای سال 1401 رفع نیازمندی‌های این منطقه به 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که قاعدتاً این عدد باید به‌روز شود.

حسینی یادآور شد: آمادگی داریم نیازمندی‌های اینجا را براساس توافقات و تعهدات کارشناسی‌شده برعهده بگیریم.

همچنین نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی که در این بازدید حضور داشت با اشاره به مشکلات متعدد کوی فردوس، اظهار کرد: اینجا یک‌سری مشکلات خاص خود را دارد که به شهرداری همدان تحویل نشده و باید تحویل شود؛ از طرفی هم مردم مطالبات به‌حقی دارند و باید نیازهایشان رفع شود.

عباس صوفی با بیان اینکه در اینجا هستیم تا موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم، افزود: تا حد امکان تلاش داریم در نخستین فرصت مشکلات کوی فردوس ازجمله مسائل آموزشی، فضای سبز، بهداشتی و پایان کار را با همکاری دستگاه‌های متولی رفع کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برآورد و نیازسنجی مسائل کوی فردوس، اذعان کرد: شهرداری همدان طرح لازم برای رفع مشکلات را تهیه و جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی برگزار کند تا انشاالله قدم‌های خوبی برای کوی فردوس و سایر مسکن‌های مهر برداشته شود.

در ادامه این بازدید مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز نخستین قدم برای رفع مشکلات کوی فردوس را مصوبه کمیسیون ماده پنج برای تأمین سرانه‌‌های استاندارد دانست و عنوان کرد: باید فضاهای این منطقه در کمیسیون ماده پنج بازنگری شوند تا دستگاه‌های متولی بهداشت، آموزش‌وپرورش و شهرداری بتوانند کاربری‌های لازم را عملیاتی کنند.

محمدرضا فیضی‌منش به پای کار بودن شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: کوی فردوس فقط کاربری مسکونی دارد و آمادگی داریم درصورت تهاتر و نظرات کارشناسی کارهای برزمین‌مانده را به نتیجه برسانیم.

شناسه خبر 83781