شناسه خبر:83784
1403/3/29 15:13:19

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی از آماده‌سازی و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان همدان جهت استقبال از سفرهای تابستانی خبر داد.

مهرداد آهکی از آمادگی کامل راهداری استان همدان برای آغاز سفرهای تابستانی خبر داد و با اشاره به نقش و تأثیر دو عامل سرعت غیر مجاز و خواب‌آلودگی در وقوع تصادفات جاده‌ای، گفت: از همه رانندگان گرامی خواهشمندیم به هنگام خستگی و خواب‌آلودگی در طول سفر حتماً استراحت کوتاهی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، پارکینگ‌های حاشیه راه‌ها و غیره داشته باشند و بعد به مسیر خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: عملیات جاری راهداری شامل بهسازی و روکش آسفالت، خط‌کشی، شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی، تعمیر و راه‌اندازی سیستم‌های روشنایی، نصب نیوجرسی، ایجاد خط‌نوشته در سطح راه‌ها، آشکارسازی و اصلاح نقاط دارای تصادف، ترانشه‌برداری و غیره در سطح محورهای مواصلاتی استان همدان درحال اجرا است.

آهکی اظهار کرد: هم‌اینک با هماهنگی پلیس راه کار آشکارسازی تمام نقاط دارای تصادف در استان انجام شده و گشت‌های محسوس و نامحسوس مشترک پلیس و راهداری نیز در محورهای استان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: در ورودی‌ها و ترمینال‌ها نیز نظارت خود را تشدید کرده‌ایم و با توجه به نگرانی‌هایی که در بحث حوادث جاده‌ای وجود دارد، مسائل ایمنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی این ناوگان، با متخلفین به‌شدت برخورد خواهد شد.

شناسه خبر 83784