شناسه خبر:83833
1403/3/30 17:46:00

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات حافظ طراوت، نشاط، قدرت و صلابت انقلابی و باعث عزت و سربلندی اسلام و اقتدار افزون‌تر نظام جمهوری اسلامی است.

صادق خزل‌پور با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات حافظ طراوت، نشاط، قدرت و صلابت انقلابی و باعث عزت و سربلندی اسلام و اقتدار افزون‌تر نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به‌مثابه تبلور تام مشارکت جمعی در راستای اعتلای جامعه به‌شمار می‌آید؛ حضور پُررنگ، فعال و مشارکت مردم در انتخابات در سیره و منظومه فکری امامین انقلاب جایگاه بی‌بدیل و برجسته‌ای دارد. به‌گونه‌ای که مشارکت و نظارت مردم بر حکومت بزرگ‌ترین ضامن حفظ امنیت جامعه، مایه اقتدار نظام اسلامی و یک تکلیف الهی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیانگر مردمی بودن نظام و اتکای نظام اسلامی به رأی مردم است و پشتوانه خدمت‌گزاری مطلوب‌تر مسئولان در اداره آینده کشور به‌شمار می‌رود، افزود: پایه نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و مشارکت مردم در تمام امور کشور است.

خزل‌پور با اشاره به اینکه دلایل منطقی زیادی برای مشارکت حداکثری و پُرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، تصریح کرد: ازجمله این دلایل آن است که مشارکت در انتخابات به یادگیری اجتماعی و رشد فردی آحاد مردم کمک می‌کند؛ افراد در قِبال جامعه و رشد و پیشرفت آن مسئولیت دارند، ازاین‌رو مشارکت هم حق و هم وظیفه است، مشارکت فراگیر تمام اقشار جامعه در انتخابات موجب افزایش نظارت جمعی جامعه می‌شود و درنتیجه به‌عنوان یک مانع جدی در مقابل فساد عمل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب توزیع عادلانه قدرت و تحقق شفافیت خواهد شد، بیان کرد: شکل‌گیری گفت‌و‌گوی اجتماعی و مشارکت مردم، منجر به افزایش اعتماد عمومی در سطح جامعه خواهد شد؛ درنتیجه امید در سطح جامعه افزایش می‌یابد، فضا مثبت می‌شود و ظرفیت‌های کشور به‌صورت هم‌افزا عمل می‌کنند.

خزل‌پور همچنین تصریح کرد: مشارکت حداکثری موجب کاهش اختلافات و افزایش انسجام اجتماعی شده و درنتیجه بهره‌وری در سطح کشور به‌طور چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه مشارکت حداکثری موجب تثبیت و تعمیق مردمی‌سازی امور و استفاده از ظرفیت مردم خواهد بود و درنتیجه مشکلات و مسائل کشور با سرعت بهتری حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تأکید کرد: مشارکت بالا و با نشاط مردم در انتخابات، مشروعیت و مقبولیت حکمرانی کشور در سطح بین‌المللی را ارتقا می‌بخشد و به‌عنوان یک واکسینه در برابر تهدیدهای بین‌المللی عمل می‌کند و توان دیپلماسی کشور در رایزنی‌های بین‌المللی دوچندان می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83833