شناسه خبر:83834
1403/3/30 18:01:35
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

برخورداری از امکانات رفاهی حق ساکنان مسکن مهر است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورداری از امکانات رفاهی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی حق ساکنان مسکن مهر این شهر است.

عباس صوفی روز چهارشنبه اظهار کرد: مسکن مهر همدان مشکلات خاص خود را دارد که به‌تدریج و جداگانه هرکدام باید برطرف شوند.

وی به بازدید اخیر خود از مسکن مهر کوی فردوس اشاره کرد و افزود: مردم از کمبود امکانات در مسائل آموزشی، تفریحی، حمل‌ونقل و زیرساختی گلایه‌های به‌حق دارند و تمام تلاش ما حل این معضلات است.

صوفی ادامه داد: مسکن مهر هنوز تحویل شهرداری همدان نشده است و بر این اساس نمی‌توانند خدمات لازم را به شهروندان ارائه بدهند؛ هرچند شاهد برخی اقدامات در حوزه خدمات شهری هستیم.

وی اضافه کرد: بازدید میدانی از مسکن مهر را داریم تا ضمن بررسی دقیق مشکلات، در نخستین فرصت در راستای حل آن‌ها اقدام کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون امکانات رفاهی در این مناطق بسیار ناچیز است و حتی در برخی نقاط امکانات کافی وجود ندارد که نیازمند اجرای طرح‌های عملیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به نقاط کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی است.

ساکنان مسکن مهر شهر همدان با جمعیتی حدود 30 هزار نفر در مناطقی نظیر کوی گلستان و فردوس با وجود نزدیک به یک دهه از تحویل گرفتن مجتمع‌های خود، همچنان با فقر امکانات رفاهی و آموزشی مواجه هستند.

ایجاد بیش از 35 هزار واحد مسکونی مهر در نقاط مختلف همدان برای اقشار کم‌درآمد اگرچه خدمت بزرگی به خانه‌دار شدن جمعیت کثیری از همدانی‌ها بود، اما نبود امکانات خدمات شهری، آموزشی و رفاهی زندگی در این محیط را با چالش مواجه کرده است.

مجتمع‌های مسکن مهر اغلب در نوار حاشیه‌ای شهر همدان و در شهرک‌های بهشتی، تپه امام‌گل، شهرک مدنی، شهرک گلستان، باباطاهر، خضر و پل هوایی ایجاد شده است و این مناطق از کمبود امکانات رنج می‌برند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83834