شناسه خبر:83922
1403/4/3 09:46:31

فاز سوم تخصصی جراحی سرطان بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با حضور «داود منظور» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز شنبه افتتاح شد.

این مرکز درمانی به وسعت چهار هزار و 500 متر مربع در چهار طبقه با 73 تخت بستری ایجاد شده است.

برای ایجاد این طرح که با همت خیرین ایجاد شده، یک‌هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و 726 کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 17 هزار تخت در دولت سیزدهم به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

«سعید کریمی» افزود: امروز در استان مرکزی 48 پروژه درمانی افتتاح و حدود 99 هزار و 707 مترمربع به سرانه درمانی این استان اضافه شد

وی ارزش طرح‌های افتتاح شده در استان مرکزی را بیشت از 75 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: 900 تخت به تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی در مدت فعالیت این دولت اضافه شد و 380 دستگاه با تکنولوژی بالا در کشور توزیع و سه هزار تخت ویژه افتتاح شد.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: برای 2 هزار کودک در دولت سیزدهم کاشت حلزون شنوایی به صورت رایگان انجام شد.

کریمی ادامه داد: در این دولت با اقدامات صورت گرفته تعداد تخت‌های آی‌سی یو نوزدان 2 برابر شده و اکنون به یک‌هزار و 50 تخت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر اقدامات این دولت می‌توان به رایگان شدن درمان برای حدود هشت میلیون کودک زیر هفت سال و 33 میلیون روستایی، افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی و سه دهک اول اشاره کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه 47 درصد درمان مردم در دولت سیزدهم رایگان شده است، گفت: در این دولت 6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

کریمی افزود: 2 هزار کودک در دولت سیزدهم متقاضی کاشت حلزون بودند که به صورت رایگان عمل شدند در صورتی که عمل هرکدام از این کودکان حدود 300 میلیون ریال هزینه نیاز داشت.

وی عنوان کرد: قبلا 16 بیماری تحت پوشش صعب‌العلاج بود که اکنون به 107 بیماری ارتقا یافته است و در سال جاری یک‌هزار و 200 میلبارد ریال برای درمان این بیماران هزینه شد.

طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(ع)، طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری و بیمارستان زنان و زایمان دکتر آشتیانی اراک افتتاح شدند.

همچنین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا رضایی آشتیانی هم با حضور دارد منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

این مرکزی درمانی در چهار طبقه از ظرفیت 110 تخت برخوردار است و دارای بخش‌های مختلف زنان، اتاق عمل و نوزادان با پیشرفته‌ترین و بروزترین تجهیزات است.

اتاق LDR یا اتاق خصوصی مادر در این بیمارستان پیش بینی شده و مادران در 24 اتاق LDR می‌توانند همه فرایند پیش، حین و بعد از زایمان را در کنار خانواده سر کنند.

شناسه خبر 83922