شناسه خبر:83971
1403/4/3 17:41:19

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از رفع تداخل یک‌هزار و 65 پلاک اراضی کشاورزی در استان همدان خبر داد و گفت: 90 درصد رفع تداخلات پلاک‌های کشاورزی استان در دولت مردمی سیزدهم انجام شده است.

فرهنگ زمانی عصر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر رفع تداخل یک‌هزار و 65 پلاک در استان، اظهار کرد: سال گذشته 581 مورد و امسال نیز تاکنون 62 پلاک رفع تداخل شده و 115 پلاک تا اتمام رفع تداخلات استان باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد رفع تداخلات پلاک‌های کشاورزی استان در دولت مردمی سیزدهم انجام شده است، افزود: شهرستان‌هایی چون اسدآباد، فامنین، تویسرکان و بهار جزء شهرستان‌های پیشرو در رفع تداخلات استان به‌شمار می‌روند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تعیین حقوق متقابل دولت و مردم با اجرای این طرح مد نظر است، عنوان کرد: رفع تداخلات، صدور اسناد اراضی کشاورزی را به دنبال دارد و کاهش پرونده‌های قضائی در حوزه اراضی کشاورزی از مزایای مهم اجرای این طرح است.

زمانی به پایش هوشمند اراضی استان به‌واسطه ظرفیت ماهواره خیام در شناسایی ساخت‌وساز‌های غیر مجاز اشاره و ابراز کرد: عملیات قلع‌‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مجاز در استان با دستور مقام قضائی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به‌ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند، تصریح کرد: برخی افراد فریب وعده‌های دلالان را می‌خورند و با صرف هزینه‌های هنگفت، اقدام به خرید باغ‌های تزئینی که به‌صورت غیر مجاز نیز در آن‌ها ساخت‌‌وساز شده است، می‌کنند و همین مسئله باعث از دست دادن پول آنان و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط‌زیست می‌شود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 83971