شناسه خبر:84010
1403/4/4 14:33:45

به گفته مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه طبق وعده‌ای که پیمانکار داده اواخر تابستان به اتمام خواهد رسید.

مجتبی بیاتی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه، گفت: این پروژ هم اکنون فعال بوده و به مرحله آسفالت رسیده است. کارخانه‌های آسفالت در محل فرودگاه فعال هستند و سه دستگاه فینیشر نیز در حال پخش آسفالت است.

وی پیشرفت کنونی عملیات بهسازی باند فرودگاه را حدود ۵۴ درصد اعلام کرد و افزود: طبق وعده پیمانکار، عملیات بهسازی باند فرودگاه اواخر تابستان به اتمام خواهد رسید و باند جهت انجام کارهای خط‌کشی، لایتینگ و مارکینگ در اختیار فرودگاه قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه رقم اولیه اعتبار بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه را ۴۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هیچ مشکلی از نظر تامین اعتبار این پروژه وجود ندارد و از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌های کشور و سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبارات لازم تامین شده است.

بیاتی از تاثیر اتمام بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه بر افزایش پروازها هم یاد کرد و ادامه داد: وقتی فرودگاه ۲۴ ساعته شود امکان اینکه هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه یک نشست و برخاست داشته باشیم وجود دارد، اما مابقی امور به شرکت‌های هواپیمایی برمی‌گردد که تا چه اندازه بتوانند هواپیما تهیه کنند تا به مقاصد مختلف پرواز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به درآمد- هزینه‌ای بودن فرودگاه‌ها، ما نیز از افزایش پروازها استقبال خواهم کرد.

تعریف شش پروژه سرمایه‌گذاری در فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در ادامه از تعریف شش پروژه سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در فرودگاه کرمانشاه خبر داد که چارچوب‌ها و برآوردهای اولیه آن نیز انجام شده است.

وی یکی از مهمترین این پروژه‌ها را تاسیس یک شرکت هواپیمایی بومی در استان و راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه متقاضیانی در این زمینه پای کار هستند.

بیاتی معتقد است، راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی در کرمانشاه مشابه آنچه که برخی استان‌های دیگر در اختیار دارند، کمک بسزایی به رونق صنعت حمل و نقل هوایی استان خواهد کرد.

وی دومین پروژه سرمایه‌گذاری که برای فرودگاه کرمانشاه تعریف شده را راه‌اندازی خدمات بار هوایی(کارگو) اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط تجاری کرمانشاه و همچنین مرکزیتی که در غرب کشور داریم، راه‌اندازی آن ضروری است.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه احداث مجتمع اقامتی، گردشگری و رفاهی، پارکینگ طبقاتی، بخش تجاری و فروشگاه زنجیره‌ای و همچنین جایگاه تشریفات اختصاصی(CIP) را نیز از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده در فرودگاه کرمانشاه برشمرد که می‌تواند با همراهی بخش خصوصی اجرایی شود.

بیاتی اظهار کرد: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در رویداد بین‌المللی شرکت فرودگاه‌های کشور جهت جذب سرمایه‌گذار ارائه خواهد شد.

شناسه خبر 84010