شناسه خبر:84011
1403/4/4 13:02:01
با حضور نوجوانان رأی‌اولی انجام گرفت؛

برگزاری برنامه «شکوه خدمت در مسیر دانایی» کانون همدان

برنامه «شکوه خدمت در مسیر دانایی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به‌مناسبت بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان و مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور نوجوانان رأی‌اولی برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، برنامه «شکوه خدمت در مسیر دانایی» کانون همدان به‌مناسبت بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان و مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور استاندار، مدیران کل استان و نوجوانان رأی‌اولی در مجتمع شهید آیت‌الله مدنی کانون برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: بسیار خرسندم که در جمع کودکان، نوجوانان، والدین آن‌ها و مربیان کانون هستم و در همین ابتدا یاد امام و شهدا را گرامی می‌داریم؛ خاصه رئیس‌جمهور محترم که پنجشنبه این هفته چهلم ایشان است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، ادامه داد: روز هشتم تیرماه یک روز سرنوشت‌ساز است که مردم ما پای صندوق آمده و سرنوشت خود را برای چهار سال تعیین می‌کنند؛ البته به‌ظاهر چهار سال است، اما اقدامات و تصمیماتی که در این چهار سال لحاظ می‌شود، تأثیرش سال‌های زیادی باقی می‌ماند.

وی با اشاره به نقش مهم مجموعه کانون در رشد، پویایی و تکامل سرمایه‌ها، بیان کرد: در دوران کودکی و نوجوانی شخصیت شکل گرفته و یکی از مراکزی که می‌تواند در شکل‌دهی شخصیت فرزندان این سرزمین اثر بگذارد، کانون است که با قدمت بیش از 50 ساله خود، اقدامات بسیار خوبی داشته؛ خصوصاً در دولت سیزدهم که دولت مردم بود.

استاندار همدان گفت: کانون در کنار نهاد کتابخانه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی در رشد نسل آینده اثرگذار است.

وی در بخش دوم سخنان خود به انتخابات هشتم تیرماه اشاره و تصریح کرد: انتخابات سرنوشت کشور و آینده مردم را رقم زده و اکنون به‌واقع ما در نقطه عطف تاریخ کشور قرار داریم که البته باید مسیر را به‌درستی تعیین کنیم، مسیری که رشد و سلامت کشور را تضمین کند و یا اینکه با انتخاب اشتباه کشور را به سمت سکوت و سکون برده و عقب‌گرد داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد به بی‌توجهی و سوء مدیریت دولت یازدهم و دوازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: این سوء مدیریت باعث افزایش تورم و قیمت‌ها به‌صورت فاجعه‌باری شد و در دولت دوازدهم همه‌چیز را رها کردند که شاهد 10 برابر شدن قیمت‌ خودرو، خانه، زمین و غیره بودیم.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های دولت مردمی آقای رئیسی، گفت: با رویکردی که مردم به این دولت داشتند، رئیس‌جمهور تلاش کردند رشد بی‌وقفه قیمت‌ها کنترل شود؛ شاید شما سؤال کنید که چرا باز در این دولت افزایش قیمت داشتیم؟ زیرا در دولت قبل اوراق قرضه چاپ شد و بدهی به مبلغ 640 هزار میلیاد تومان وجود داشت که دولت سیزدهم اصل و سود آن را پرداخت کرد و همه‌جوره پای کار آمد و در جهت رشد و آبادانی کشور گام برداشت.

استاندار همدان با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور و مصوبات هر سفر، ادامه داد: در هر سفر برای هر استان مبالغ خوبی را تصویب می‌کردند که متوسط برای پنج تا 10 سال بود و از مصوبات استانی همدان 55 درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مصوبات برای تکمیل و اتمام پروژه‌های ناتمام در حوزه‌‌های مختلف چون ورزش، آموزش‌وپرورش، راه و شهرسازی، کتابخانه‌ها، علوم پزشکی و غیره بود که نمونه بارز آن انتقال آب بعد از 17 سال بلاتکلیفی و احداث یک تصفیه‌خانه بزرگ و مجهز است، افزود: همچنین افتتاح بیمارستان کباتان که دو دهه راکد مانده بود و نیز مرکز جامع سرطان که همه این اقدامات در 33 ماه انجام شد.

قاسمی‌فرزاد به تکمیل مدارس و دانشکده‌هایی در دانشگاه بوعلی‌سینا، صنعتی و علوم پزشکی همدان اشاره و اظهار کرد: هم افزایش کلاس داشتیم و هم خوابگاه برای دانشجویان ساخته شد.

وی گفت: اگر بخواهیم مسیر نورانی و خدمت رئیس‌جمهور شهید ادامه پیدا کند، باید انتخابی همراه با بصیرت داشته باشیم و نباید دلخوش به سخنان شیرین که مبنایی برای عمل ندارند، باشیم و این را تجربه به ما ثابت کرده که عده‌ای فقط سخن شیرین می‌گویند و با واژه‌ها بازی می‌کنند؛ آن‌هایی که خوب صحبت می‌کنند، عملکرد خوبی نداشته‌اند و عده‌ای که خوب کار می‌کنند، فرصتی برای تبلیغ و ترویج کار خود را ندارند.

استاندار همدان بیان کرد: امروز به همت کانون پرورش فکری جشن رأی‌اولی‌ها را در این مجمتع داریم که شما نوجوانان بدانید با رأی خود در سرنوشت جامعه سهیم بوده وآینده کشور را رقم ‌می‌زنید و بدانید رأی یک حق اجتماعی است.

وی گفت: شما نوجوانان که به سن قانونی برای رأی رسیده‌اید، در روز هشتم تیرماه به همراه والدین خود در پای صندوق حاضر شوید و کانون درنظر دارد به قید قرعه به کودکان و نوجوانانی که به همراه خانواده خود در پای صندوق حاضر می‌شوند، جایزه بدهد.

قاسمی‌فرزاد ضمن تشکر از زحمات مدیرکل کانون در زمان مدیرتشان، خاطرنشان کرد: مردم باید آگاهانه پای صندوق بیایند و بدون احساسات و بر مبنای عقلانیت و تصمیم درست، رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند که ادامه‌دهنده راه آقای رئیسی باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز با اشاره به اینکه رأی‌اولی‌ها نقش پُررنگی در انتخابات دارند، گفت: حضور نوجوانان و جوانان رأی‌اولی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک قدرت و پشتوانه امنیت ملی است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با اشاره به اینکه انتخابات قوی پیشرفت کشور را به دنبال دارد، افزود: باید در انتخابات پیش رو فردی اصلح، انقلابی و پیرو خط رهبری را انتخاب کرد تا در میدان جنگ فرهنگی در مقابل دشمن ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تنها مرکز تخصصی کودک و نوجوان در کشور است، تصریح کرد: این کانون با قدمتی 60 ساله، در سطح کشور یک‌هزار و 100 مرکز دارد و 30 میلیون کودک و نوجوان در آن عضو هستند.

وی عنوان کرد: استان همدان 44 مرکز دارد که 528 هزار عنوان کتاب تخصصی کودکان و نوجوانان به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در آن عرضه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: این استان در سال 1357 تنها سه کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشت که به برکت نظام جمهوری اسلامی این تعداد اکنون به 44 کتابخانه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تا پیش از روی کار آمدن دولت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (حدود هشت سال) جهشی در حوزه کتاب کودک و نوجوان نداشتیم، اما به همت دولت شهید جمهور، حالا هر هشت روز پنج هزار نسخه کتاب در این حوزه چاپ می‌شود.

ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور شهید و هیئت دولت سیزدهم به استان همدان، 160 میلیارد ریال به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اختصاص یافت که با این اعتبار 17 کتابخانه کانون نوسازی و تجهیز شد.

وی افزود: سالن کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر نهاوند پس از 17 سال بازگشایی و کتابخانه‌های شهرستان درگزین پس از 20 سال و کبودراهنگ پس از 17 سال نوسازی و تجهیز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه اعضای کانون همدان سال گذشته 53 عنوان بین‌المللی کسب کردند، گفت: با نقطه مطلوب فاصله داریم و نقطه طلوع ما ایفای نقش توسط نوجوانان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

وی با اشاره به برگزاری 76 اردوی روایت پیشرفت در قالب نقاشی، کلیپ و نماهنگ، افزود: هر ماه یک پیک امید به روستاهای مختلف استان اعزام می‌شود و در کنار برگزاری برنامه‌های متنوع، برای کودکان و نوجوانان کتاب هدیه می‌برند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با 385 هزار و 294 جلد کتاب، 31 کتابخانه ثابت، 10 کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و 43 مرکز فرهنگی هنری، دارای 18 هزار عضو فعال است.

شناسه خبر 84011