شناسه خبر:84064
1403/4/6 19:15:54

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: برای خرید تضمینی گندم پنج مرکز اختصاص داده شده که فعالیت این مراکز به‌صورت رسمی آغاز شده است.

محمدکرم مرادی از آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: برای خرید تضمینی گندم پنج مرکز اختصاص داده شده که فعالیت این مراکز به‌صورت رسمی آغاز شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: سطح زیر کشت امسال غلات این شهرستان شامل گندم و جو درمجموع 37 هزار و 576 هکتار بوده که به تفکیک سطحی افزون‌بر 12 هزار و 443 هکتار به گندم آبی، 10 هزار و 344 هکتار گندم دیم، 9 هزار و 914 هکتار جو آبی و چهار هزار و 875 هکتار به جو دیم اختصاص دارد.

وی میزان ظرفیت خالی سیلوهای این شهرستان برای خرید گندم تضمینی گندم‌کاران را 99 هزار تُن برشمرد و ادامه داد: میزان ظرفیت کل سیلوهای این شهرستان 105 هزار و 500 تُن بوده و در این رابطه شهرستان اسدآباد رکوردار بیشترین میزان ظرفیت سیلو در سطح استان همدان است.

مرادی از پیش‌بینی خرید تضمینی 65 هزار تُن گندم از گندم‌کاران این شهرستان طی امسال خبر داد و یادآور شد: درحال حاضر در شهرستان اسدآباد پنج مرکز خرید تضمینی گندم و یک مرکز خرید جو برای دهقانان و کشاورزان این شهرستان برای تحویل جو و گندم تولیدشده شهرستان پیش‌بینی شده است.

بنا به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان سال گذشته 410 هزار تُن گندم از کشاورزان استان همدان توسط مراکز خرید سطح استان خریداری شد و برآورد می‌شود در سال‌ جاری گندم‌کاران استان بیش از 700 هزار تُن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی گندم استان بدهند که در این رابطه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84064