شناسه خبر:84067
1403/4/6 19:20:43

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در عملکرد یک‌هزارروزه دولت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تعداد مشترکان صنعتی گاز در استان همدان 27 درصد افزایش یافته است.

مجید الهیاری روز چهارشنبه اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم به بیش از 900 واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی در استان همدان گازرسانی شد که این تعداد معادل 27 درصد کل تعداد مشترکان در این حوزه را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به وجود چهار هزار و 430 مشترک واحد صنعتی در سطح استان همدان، افزود: از این تعداد 49 مشترک سی‌ان‌جی و چهار مشترک مربوط به نیروگاه هستند.

این مقام مسئول گازرسانی به واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: در این دولت به 938 واحد گازرسانی شد که نزدیک به 27 درصد مشترکان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد: تا پیش از دولت شهیدرئیسی سه هزار و 400 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند.

وی تصریح کرد: بیشتر مشترکان گاز در بخش صنعت با تعداد یک‌هزار و 662 مشترک مربوط به شهرستان بهار است.

الهیاری یادآور شد: بعد از شهرستان بهار، شهرستان‌های همدان، ملایر، تویسرکان، کبودراهنگ، نهاوند، رزن، درگزین، اسدآباد و فامنین به‌ترتیب بیشترین مشترک و خدمات گازرسانی را در حوزه صنعت دارند.

* برداشت 670 میلیون متر مکعبی گاز از خطوط انتقال گاز در همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در طول دوماهه نخست سال‌ جاری 670 میلیون متر مکعب گاز از خطوط انتقال گاز استان همدان برداشت شده است.

الهیاری همچنین ابراز کرد: در دو ماه ابتدایی سال گذشته 732 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از خطوط انتقال گاز برداشت شده بود که در مدت مشابه سال‌ جاری این عدد به 670 میلیون متر مکعب رسیده و کاهش 9 درصد را به دنبال داشته است.

وی برداشت گاز طبیعی از خطوط انتقال گاز استان در فروردین‌ماه سال‌ جاری را به میزان 379 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: این میزان برداشت نسبت به اردیبهشت‌ماه بیشتر بوده که با توجه به سردی و برودت هوا افزایش مصرف را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان همچنین تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌‌ماه بیش از یک‌هزار و 500 مشترک گاز به تعداد مشترکان استان افزوده شد که بیشترین مشترک مربوط به شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند بوده است.

الهیاری خاطرنشان کرد: درحال حاضر نزدیک به 685 هزار مشترک در استان همدان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه، یک دوره اردوی راهیان پیشرفت با موضوع معرفی دستاوردها و تجهیزات گاز طبیعی برای جمعی از جامعه فرهنگی همدان برگزار شد.

الهیاری اظهار کرد: در راستای عمل به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و خدمات دولت، جمعی از معلمان و فرهنگیان همدانی در قالب اردوی راهیان پیشرفت از دستاوردها و تجهیزات گاز استان همدان بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این اردو که به همت روابط عمومی و پایگاه بسیج المهدی (عج) شرکت گاز استان همدان و همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان و منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران برگزار شد، جمعی از معلمان و جامعه فرهنگی از تأسیسات صنعت نفت و گاز ازجمله ایستگاه سی.جی.اس همدان، انبار مرکزی پخش فرآورده‌های نفتی و ایستگاه تقویت فشار فامنین بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: اردوی راهیان پیشرفت گامی اساسی و مؤثر در راستای جهاد تبیین است که با معرفی دستاوردها و خدمات نظام اسلامی به اقشار مختلف جامعه در چندسال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84067