شناسه خبر:84141
1403/4/9 18:02:09
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:

لایروبی بیش از 63 کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: 63 کیلومتر از رودخانه‌های استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون لایروبی شده است.

رضا اخلاص‌مند روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مطالعات 721 کیلومتر از حد و بستر رودخانه‌های استان همدان در دولت سیزدهم انجام شده است، ابراز کرد: خدمات دولت سیزدهم در حوزه آب بسیار خوب ارزیابی می‌شود؛ 63 کیلومتر از رودخانه‌های استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون لایروبی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان لایروبی از رودخانه‌های استان به‌ترتیب مربوط به شهرستان‌های نهاوند 13، اسدآباد 10، کبودراهنگ هشت و همدان به میزان 7.1 کیلومتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه تاکنون تقریباً 51 کیلومتر از حد و بستر رودخانه استان درمجموع از تصرفات غیر قانونی آزادسازی شده است، گفت: آزادسازی رودخانه‌های استان بلافاصله بعد از جمع‌بندی اقدامات قانونی و حقوقی و کسب مجوز از شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تأمین اعتبار اجرا می‌شود.

وی از نشانه‌گذاری (رپرگذاری) 109 کیلومتر از رودخانه‌های استان در دولت سیزدهم خبر و ادامه داد: در دولت سیزدهم مطالعه حد و بستر 731 کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان انجام شده است که بیشترین میزان مطالعه حد و بستر رودخانه‌های استان به‌ترتیب مربوط به شهرستان‌های اسدآباد 110، کبودراهنگ 95 و همدان به میزان 91 کیلومتر است.

اخلاص‌مند از گرفتن سند تک‌برگ 860 هکتار از رودخانه‌های استان یاد کرد و افزود: تا قبل از این تنها چهار هکتار سند تک‌برگ برای رودخانه‌های استان همدان گرفته شده بود.

وی همچنین از صدور سند تک‌برگ برای 351 هکتار از تأسیسات آبی استان خبر داد و تأکید کرد: گرفتن سند برای رودخانه‌ها به جهت جلوگیری از تصرفات اشخاص در املاک دولتی و زمین‌خواری است که با جدیت پیگیری می‌شود و درحال اجرا است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84141