شناسه خبر:84160
1403/4/10 12:10:31

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: پایانه مسافری جدید این فرودگاه با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است.

وحید فروغی‌زاده روز یکشنبه اظهار کرد: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای برای احداث، تجهیزات و تاسیسات پایانه مسافری جدید فرودگاه شهدای ایلام هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان ایلام به عنوان دروازه اصلی عتبات عالیات شناخته می‌شود و علاوه بر اربعین در طول سال نیز تردد بیشتر زائران اباعبدالله الحسین(ع) از مرز مهران صورت می‌گیرد و همچنین وجود ذخائر نفتی و گازی و تردد مکرر مسئولان ارشد کشوری به استان لزوم احداث یک پایانه مسافری متناسب با تقاضای موجود و در شأن این استان احساس شد.

فروغی‌زاده یادآور شد: با توجه به ضرورت‌های مذکور سرانجام در سال ۱۳۹۳ فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی شروع و در سال ۱۳۹۶ فاز دوم این طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرایی شد.

وی اضافه کرد: روند تکمیل این ترمینال تا سال ۱۴۰۰ دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال بود و در دولت سیزدهم حدود ۲۸ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شد که در مجموع ۷۳ میلیارد ریال هزینه تمام شده این پروژه بوده است.

 

مدیر فرودگاه شهدای ایلام ادامه داد: هم اکنون پایانه مسافری جدید فرودگاه شهدای ایلام با زیربنای پنج هزار و ۸۸۰ مترمربع آماده بهره‌برداری است که با شروع به کار ظرفیت پذیرش ۷۰۰هزار مسافر در طول سال را دارد.

شناسه خبر 84160