شناسه خبر:84193
1403/4/10 15:40:35

مدیر امور آب و فاضلاب رزن از آب‌رسانی به سه روستای این شهرستان توسط خیرین در سال گذشته خبر داد.

وحید یادگاری اظهار کرد: در سال گذشته سه روستای قرایلر، پاینده و جعفرآباد با کمک ستاد و خیرین، آب‌رسانی شد که در این رابطه لوله مورد نیاز توسط خیر نیک‌اندیش خریداری شد و تأمین و حفاری آن توسط دهیار و شورای هر روستا و اصلاح و لوازم انشعاب پروژه توسط امور آب و فاضلاب انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در این رابطه در روستای پاینده 750 متر لوله‌گذاری انجام شد، ادامه داد: در روستای جعفرآباد یک‌هزار متر اصلاح شبکه انجام شد؛ ضمن اینکه در روستای قرایلر نیز دو هزار متر لوله توسط خیر نیک‌اندیش خریداری شده که اجرای آن در دست اقدام بوده؛ علاوه‌بر آن در روستای پاینده و جعفرآباد 82 فقره انشعاب نیز اصلاح شده است.

یادگاری همچنین گفت: روستای گرمک رزن ازجمله روستاهایی است که زیر پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان نبوده و جزء قرارداد دوم قرارگاه امام حسن (ع) گذاشته شده که با اجرای پروژه آب‌رسانی این روستا زیر پوشش و خدمات امور آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: طی سال‌ جاری در سطح شهرستان و روستاهای آن 10 مورد نیاز آبی شناسایی و احصا شده که رفع مشکلات این موارد در دست پیگیری است.

یادگاری خاطرنشان کرد: قراکند، گرمک، گندوز، مجتمع قایش، مجتمع تخت، نوار، کهریز بغازی، چاه آب دمق و چورمق ازجمله موارد احصاشده در زمینه نیاز آبی هستند.

وی در ادامه از اجرای 14 پروژه آب‌رسانی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد پروژه با اعتباری افزون‌بر 16 میلیارد و 750 میلیون تومان در سطح شهرستان اجرا شد.

یادگاری تصریح کرد: اجرای خط انتقال آب چاه جدید جربانلو به متراژ 600 متر، اصلاح خط انتقال راه رزن به قروه به متراژ 900 متر، اصلاح خط پمپاژ ورودی مخزن رزن به متراژ 300 متر، اصلاح خط پمپاژ روستای قره‌بلاغ به متراژ یک‌هزار و 700 متر، اجرای خط انتقال آب روستای قایش به متراژ یک‌هزار و 400 متر، اصلاح خط انتقال آب چشمه چهاربلاغ به اورته قمیش به طول 700 متر، اجرای خط انتقال از مخزن غینرجه به یارمجه باغ به طول چهار هزار و 200 متر، اصلاح خط انتقال پمپاژ اجاق، تجهیز چاه روستای چورمق و اورته قمیش، اصلاح شبکه توزیع قادر خلج جعفرآباد و قهارد چورمق، ازجمله پروژه‌های آب‌رسانی سال گذشته این شهرستان بوده‌اند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84193