شناسه خبر:84200
1403/4/10 16:48:07
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان:

مجوز راه‌اندازی 7 مدرسه سما در همدان صادر شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: مجوز هفت مدرسه در دوره‌های جدید براساس طرح‌های توجیهی تهیه‌شده از سازمان سما گرفته شده که به‌‌ترتیب از طریق معاونت امور مدارس دانشگاه پیگیری راه‌اندازی این مدارس انجام می‌شود.

غلامرضا خاکساری روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان ابراز کرد: مجوز هفت مدرسه در دوره‌های جدید براساس طرح‌های توجیهی تهیه‌شده از سازمان سما گرفته شده که به‌‌ترتیب از طریق معاونت امور مدارس دانشگاه پیگیری راه‌اندازی این مدارس انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: شعار ما در مدارس سما «هر دانش‌آموز، یک مهارت» است که در سطح شهر همدان به‌طور کامل هر دانش‌آموز در هر پایه‌ای یک فعالیت را در کنار درس می‌آموزد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس غیر انتفاعی در مجموعه کلی دیدگاهی صرفاً آموزشی دارند و دانش‌آموزان را برای کنکور و آزمون‌های تیزهوشان آماده می‌کنند، ادامه داد: در این مدارس چندان برنامه‌های پرورشی و ورزشی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تمام انرژی را روی درس و آموزش دانش‌آموزان می‌گذارند.

خاکساری با بیان اینکه در تمامی زمینه‌ها دارای استعدادهای درخشان هستیم، افزود: کمیته استعدادیابی استانی در مدارس سما فعالیت می‌کند و وظیفه این کمیته تشخیص استعداد دانش‌آموزان در حوزه ورزشی در مدارس و معرفی آن‌ها به فدراسیون‌ها است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: مرکز استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزی مدارس سمای استان همدان در این دانشگاه با توجه به امکانات و تجهیزات پیشرفته مستقر است و این امکان وجود دارد که با حمایت اداره‌ کل آموزش‌وپرورش با کیفیت بسیار بالا موضوع استعدادیابی ورزشی و پیکرسنجی در مدارس شهرستان براساس توانمندی‌های علمی و تجهیزات بسیار عالی دانشگاه انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت، امکانات، تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، معاون امور مدارس می‌تواند یک دهکده مهارت در بستر این مجتمع راه‌اندازی کند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84200