شناسه خبر:84223
1403/4/11 12:41:10

داشتن سرپناه یک نیاز اساسی در زندگی انسان ها است. افزایش جمعیت و رشد بافت های فرسوده در سال های اخیر باعث رونق چشمگیر فعالیت های عمرانی و ساختمانی شده است. به طوری که شاهد گسترش تعداد سازه های مسکونی، تجاری، تفریحی و... با کاربری های گوناگون هستیم. به همین دلیل در دنیای امروز ساخت و ساز یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین رشته های کاری محسوب می شود و افراد زیادی اقدام به ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی می کنند. برای اشتغال در حوزه ساخت و ساز و ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی باید استانداردها و سازوکارهای قانونی مختلفی وجود داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت شرکت های عمرانی و ساختمانی را بررسی کنیم. همچنین روند ثبت شرکت های عمرانی، هزینه ها و دیگر مدارک لازم برای این کار را توضیح می دهیم. لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت یا باید به آدرس irsherkat.ssaa.ir یا به وب سایت ثبت میزان بخش آموزش ثبت شرکت ساختمانی و عمرانی مراجعه نمایید.

ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی

 

مدرک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی

به طور کلی برای ثبت شرکت نیازی به ارائه مدرک تحصیلی نیست. با این حال قانونگذار یک سری فعالیت های خاص را معرفی کرده که اگر شرکتی تمایل به فعالیت در این حوزه ها داشته باشد، باید مدرک تحصیلی مرتبط با آن را ارائه کند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

· اگر از عباراتی مثل (معماری) یا (پیمانکاری) در عنوان شرکت استفاده شده باشد، باید مدرک تحصیلی معتبر (مورد قبول وزارت علوم) و مرتبط با این موضوعات جهت ثبت شرکت ارائه گردد.

·اگر عباراتی مثل (مهندسین) در عنوان شرکت به کار رفته باشد، باید حداقل دو نفر از سهامداران مدرک تحصیلی مرتبط ارائه کنند.

·چنانچه از واژه هایی مانند (تیم) یا (گروه) مهندسین در عنوان استفاده شده باشد، کلیه سهامداران شرکت باید مدارک تحصیلی مرتبط با موضوع شرکت ارائه دهند.

· اگر نام یک رشته مهندسی خاص (مانند طراحان داخلی یا مهندسان ناظر) در عنوان شرکت به کار رفته باشد، حداقل یکی از سهامداران باید مدرک تحصیلی مرتبط با همان رشته را داشته باشد.

·در صورت ذکر واژه (فنی) یا (فنی مهندسی) در عنوان شرکت، حداقل یکی از سهامداران باید مدرک فنی یا فنی مهندسی ارائه کند.

نکته قابل توجهی که در مورد مدارک تحصیلی ذکر شده وجود دارد، این است که این مدارک باید توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور تایید شده باشند.

دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی

· دو برگ اساسنامه شرکت سهامی خاص که توسط کلیه سهامداران امضا شده باشد.

· دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص که کلیه سهامداران آنها را امضا کرده باشند.

·دو برگ صورتجلسه هیئت مدیره که مدیران منتخب مجمع آنها را امضا کرده باشند.

·کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضای شرکت.

· گواهی پرداخت 100درصد از کل سرمایه اولیه شرکت.

· اصل سند مالکیت یا اجاره نامه محل شرکت

· اصل گواهی عدم سوء پیشینه کلیه اعضای هیئت مدیره

·وکالت نامه رسمی (چنانچه روند ثبت شرکت توسط وکیل انجام می شود).

·معرفی نامه نمایندگان حقوقی (چنانچه اشخاص حقوقی جزو سهامداران شرکت باشند).

·اقرارنامه رسمی کلیه اعضای شرکت

· مجوز یا مجوزهای فعالیت شرکت (چنانچه طبق قانون انجام فعالیت های موضوع شرکت، منوط به اخذ مجوز باشد).

· مدرک تحصیلی (در صورت لزوم)

· اصل و کپی آگهی تاسیس شرکت

روند ثبت شرکت عمرانی

 

روند ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی

برای ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی باید مراحل زیر را طی کنید:

·  انتخاب شرکا

· انتخاب موضوع شرکت (موضوع فعالیت شرکت های عمرانی و ساختمانی می تواند راه سازی، اسکله سازی، ساخت بناهای مسکونی، تجاری، اداری یا صنعتی، پروژه های تاسیساتی، سیستم های حفاظتی، سیستم های امنیتی، طراحی داخلی و دکوراسیون، محوطه سازی، فضاسازی و... باشد).

· انتخاب نام شرکت: نام شرکت باید فارسی، معنادار، یکتا و متمایز از دیگر شرکت ها باشد.

· انتخاب قالب شرکت: بهترین قالب برای شرکت های عمرانی و ساختمانی، شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود است. البته شرکت سهامی خاص از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و امکان شرکت در مناقصات و اخذ تسهیلات بانکی را فراهم می کند.

· ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها

· وارد کردن آدرس، کد پستی و تلفن محل شرکت

· وارد کردن اسامی و مشخصات فردی کلیه شرکا

· تعیین سمت و میزان سهام هر یک از شرکا

·  تعیین حدود اختیارات و وظایف تمامی شرکا

· مشخص کردن روز، ماه و سال مالی شرکت

· وارد کردن متن صورت جلسه

· ارائه اساسنامه و تقاضانامه شرکت

· تهیه و ارسال کلیه مدارک لازم

 

 

هزینه تاسیس و ثبت شرکت عمرانی

 

ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی در مراحل گوناگون هزینه های مختلفی دارد:

·            تامین قسمتی از سرمایه شرکت: یکی از نخستین اقداماتی که باید برای ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی انجام شود، تامین 35 درصد از کل سرمایه شرکت در بانک صادرکننده حساب است. این مبلغ متغیر بوده و به میزان سرمایه شرکت بستگی دارد.

·            هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی: مبلغی که باید برای درج آگهی در روزنامه رسمی هزینه شود، به فاکتورهای مختلفی مانند طول متن، تعداد کلمات، اندازه کادر، صفحه درج آگهی و روزنامه بستگی دارد.

· حق الزحمه وکیل: اگر روند ثبت شرکت را به وکیل بسپارید طبعا باید حق الزحمه او را به هزینه های ثبت شرکت بیفزایید.

· هزینه املاک خریداری یا اجاره شده توسط شرکت

· حق الثبت اداره ثبت شرکت ها

· هزینه تهیه اموال منقول مورد نیاز شرکت

ثبت شرکت

 

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی کردیم ضمن ارائه توضیحاتی درباره مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت شرکت عمرانی و ساختمانی، دیگر مدارکی که برای این کار لازم است را معرفی کرده و روند ثبت این نوع شرکت را توضیح دهیم. همانطور که می بینید روند ثبت شرکت از ظرایف و پیچیدگی های زیادی برخوردار است. اغلب اوقات ناقص بودن مدارک یا اشتباه بودن آنها باعث می شود روند ثبت شرکت دچار اختلال شده و به تاخیر بیفتد.

به همین دلیل توصیه می شود برای انجام کارهای مرتبط با ثبت شرکت از افراد متخصص و با تجربه در این حوزه کمک بگیرید. یکی از معتبرترین موسساتی که در حال حاضر به ارائه خدمات مرتبط با ثبت شرکت، ثبت برند و... می پردازد موسسه ثبت گاج است. تیم ثبت گاج با بهره گیری از مشاوران و وکلای متبحر و با تجربه، در کلیه مراحل ثبت شرکت در کنار شما عزیزان خواهد بود. کافی است سری به سایت ثبت کاج زده و از خدمات تخصصی ما مطلع شوید.

 

شناسه خبر 84223