شناسه خبر:84296
1403/4/12 17:08:21

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: 198 دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان برای سال تحصیلی 1403-1404 در طرح جهش تحصیلی ارزیابی شدند.

رسول شیدایی روز سه‌شنبه با بیان اینکه 198 دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان برای سال تحصیلی 1403-1404 در طرح جهش تحصیلی ارزیابی شدند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت شناسایی و هدایت دانش‌آموزان دارای ظرفیت‌های ویژه یادگیری و همچنین کمک به رشد متعادل و همه‌جانبه شخصیت آنان متناسب با ساحت‌های 6 گانه تربیتی و در راستای اجرای آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی، در فرآیند جهش تحصیلی دوره ابتدایی این تعداد دانش‌آموز مورد ارزیابی تخصصی هوش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در این برنامه و به‌منظور ارتقای پایه، دانش‌آموزان در سطوح پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم ابتدایی در ارزیابی‌های تخصصی هوشی و روانی شرکت کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در آزمون تخصصی هوش به نصاب رسیده‌اند، باید توسط مدیر مدرسه به حوزه امتحانات اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، ناحیه و منطقه مربوطه جهت برگزاری امتحانات پیشرفت تحصیلی معرفی شوند.

شیدایی ادامه داد: ارزیابی هوشی روانی متقاضیان جهش تحصیلی تنها با مقیاس اعلام‌شده توسط سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی انجام می‌شود و با توجه به هوشمند بودن سیستم، نتیجه ارزیابی از طریق سامانه اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان افزود: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه‌جانبه به آن نگریست و خانواده‌ها علاوه‌بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم درنظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

براساس آخرین گزارش‌ها، استان همدان دارای دو هزار و 600 واحد آموزشی یا مدرسه با 324 هزار دانش‌آموز است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84296