شناسه خبر:84237
1403/4/11 15:17:29

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد که تعمیر خط انتقال آب سدگاوشان به تصفیه‌خانه شهید نظری و ایستگاه پمپاژ زمزم کرمانشاه با موفقیت پایان یافت تا مشکل ناشی از ترکیدگی و هدررفت در این منطقه برطرف شود.

«رضا داودی» روز دوشنبه  با بیان زمانبر بودن تخلیه آب خط انتقال سد گاوشان به تصفیه خانه شهید نظری، از مبدأ کرناچی به میدان امام‌حسین (ع) (به طول ۲/۵ کیلومتر) قبل‌ از آغاز تعمیرات، اظهار کرد: بخش آسیب‌دیده این خط واقع در جاده سنندج روبروی شرکت زمزم، به علت نوسانات شبکه دچار ترکیدگی شده بود که با اجرای عملیات تعویض و جانمایی ۶ متر لوله ۷۰۰ جی آر پی، مجدداً وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی در ادامه از تعمیرات خط انتقال سدگاوشان به ایستگاه پمپاژ زمزم شهرستان کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: تعمیر و تعویض شیروان (پروانه ای) ‌۲۰۰ میلی‌متری خط انتقال سد گاوشان به ایستگاه پمپاژ زمزم واقع در شهرک دولت‌آباد در شرایط سخت کاری انجام شد.

داودی با اشاره به زمان‌بر بودن عملیات تعویض شیرفلکه سایز ۲۰۰ چدن گفت: در پی اعلام گزارش مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ مبنی بر هدررفت و افت فشار آب بلافاصله اقدامات اولیه جهت بررسی‌های کارشناسی و رفع مشکل به وجود آمده صورت گرفت.

وی افزود: این خط تقویت کننده ۲ مخزن زمزم و الفتی‌نیا در مناطق یک و ۲ شهر کرمانشاه است که تعویض شیرفلکه ۳۱۵ و جانمایی شیروان‌ (پروانه‌ای) ۲۰۰ چدن با عملکرد (قطع و وصل آب) که به علت فرسودگی دچار ترکیدگی شده بود، در این عملیات انجام ‌گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان ضمن تشکر از همت و تلاش بی‌وقفه اداره اجرائیات شهرستان کرمانشاه گفت: این عملیات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون قطعی آب با موفقیت به اتمام رسید و از هدررفت مقادیر زیادی آب جلوگیری شد.

شناسه خبر 84237