شناسه خبر:84239
1403/4/11 15:43:18

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت حقوق معادن را تمام و کمال در اختیار عمران و آبادانی منطقه قرار دهد.

محمدرسول شیخی‌زاده وجود معادن از مزیت‌های اقتصادی استان است، اظهار کرد: معادن گوناگون در نقاط مختلف کردستان به‌ویژه در شهرستان‌های قروه و دهگلان یکی از مزیت‌های اقتصادی برای حل معضل بیکاری و تقسیم عادلانه ثروت است.

وی تصریح کرد: اینکه عواید هزاران میلیاردی این معادن به جیب چه کسانی سرازیر و در کدامین بانک‌ها متمرکز است معلوم نیست.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: مافیای معادن رو به قروه و دهگلان آورده و به جز به‌کارگیری ایل و تبار و طایفه خود و ویرانی و تخریب کردن منطقه هدف دیگری ندارند.

شیخی‌زاده خواستار توجه ویژه دولت چهاردهم به استان کردستان شد و گفت: اجازه نمی‌دهیم سهم مردم از معادن تنها آلودگی و مزاحمت باشد عواید معادن متعلق به مردم است و دولت باید حقوق معادن را تمام و کمال در اختیار عمران و آبادانی منطقه قرار دهد.

وی اضافه کرد: دولت‌ گذشته در ارتقای وضعیت راه‌ها در قروه و دهگلان کارهای ماندگاری انجام داده‌اند اما شریان‌های اصلی منطقه با مشکلات بزرگی مواجه است و راه‌های غیراستاندارد تاکنون خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از جاده‌های این شهرستان‌ها مانند بلبان‌آباد، بلدستی، دلبران، مالوجه، دزج و بخش سریش‌آباد تبدیل به قتلگاه شده که باید اصلاح شوند.

شیخی‌زاده همچنین به ظرفیت بالای این منطقه در حوزه کشاورزی و موانع توسعه این بخش هم گریزی زد و گفت: بی‌عدالتی در نظام خرید و فروش و قیمت پایین محصولات کشاورزی، توزیع ناعادلانه کود و سموم شیمیایی، فقدان صنایع تبدیلی و سردخانه‌های کافی؛ داد کشاورزان منطقه را درآورده است.

وی تصریح کرد: نبود مدیریت صحیح در مورد محصول سیب‌زمینی موجب شده در فصل برداشت این محصول به خاطر موانع صادراتی و غیره این محصول با کمترین قیمت در کشور به فروش برسد.

شناسه خبر 84239