شناسه خبر:84307
1403/4/13 12:09:12

دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی گفت: اصل و محور مورد تأکید در شعار انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته و سال جاری تولید است که در این راستا مهار تورم باید با رونق تولید و نه با اعمال سیاست‌های انقباضی شکل بگیرد.

محمدهادی اسلامی در نشست هم‌اندیشی با موضوع «نقش تجارت الکترونیکی در مردمی‌سازی اقتصاد» که به مناسبت دهه تولید و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: شعار امسال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام بر میدان‌آوری توده‌های مردمی است که نمونه‌های موفق تأثیر مشارکت مردم در رفع ابربحران‌های دوران پس از انقلاب نشان می‌دهد در هر موقعیتی که مردم خود به میدان آمده‌اند، بهترین اتفاق رقم خورده است.

وی افزود: مثال عینی در این ارتباط بحران کرونا بود؛ دولت وظایف خود را انجام می‌داد، کارخانه‌های مختلف نیز افزایش تولید اقلام بهداشتی داشتند، اما در کنار آن، زمانی که ظرفیت گروه‌های مردمی نیز در کنار آن فعال شد و به میدان آمد، همه‌گیری کرونا به نحو بهتری کنترل شد.

دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی در ادامه تصریح کرد: یکی از فناوری‌های مهم در به میدان‌آوری مردم، حلقه‌های میانی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن تأکید داشتند و می‌تواند مدل مطلوبی از حضور و مشارکت مردم در عرصه تولید و رشد اقتصادی باشد.

اسلامی با اشاره به قواعد مردمی‌سازی اقتصاد گفت: قواعد مردمی‌سازی اقتصاد جهت حرکت همسوی شعار سال بدین‌گونه است که امکان نقش‌آفرینی مردم به هر میزان و متناسب با تخصص باید میسر شود و توانمندسازی افراد مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش دولت در تسهیلگری و مانع‌زدایی در پیشبرد اهداف رشد تولید، به اقدامات مثبت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در برون‌سپاری سامانه‌های تحت مدیریت خود اشاره کرد و افزود: دولت باید از تصدی‌گری فاصله بگیرد و با تسهیلگری و مانع‌زدایی، زمینه رشد اقتصادی را فراهم کند.

دستیار وزیر صمت در امر مردمی‌سازی در این نشست با اشاره به برنامه راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار کرد: این برنامه‌ها، متنوع‌سازی بازارهای تجارت الکترونیکی است که از طریق مانع‌زدایی و تدوین ضوابط به‌خصوص در موضوعات فین‌تک، مشارکت‌های هوشمند مردمی در ساخت مسکن، صنایع دریایی، بازارهای هوشمند مردمی محصولات کشاورزی، بازار طلا و بازار خودرو میسر می‌شود و در این مسیر نقش گفتمان‌سازی و تبیین موضوع برای مردم و شبکه‌سازی بسیار مهم بوده و نیاز است مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با توجه به جایگاه و ارتباطی که با مردم دارد، نقشه راهی را جهت افزایش مشارکت مردم در توسعه تجارت الکترونیکی کشور تدوین کند.

در ادامه این نشست، کارشناسان به ارائه راهکارهای پیشنهادی خود به‌منظور رفع موانع در جهت رسیدن به افزایش مشارکت مردم در حوزه تجارت الکترونیکی پرداختند.


منبع: ایمنا

شناسه خبر 84307