شناسه خبر:84317
1403/4/13 15:41:49

رئیس یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: 11 فلزیاب و 108 قطعه اشیای تاریخی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ جواد خدامرادی روز چهارشنبه با بیان اینکه 11 فلزیاب و 108 قطعه اشیای تاریخی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان کشف و ضبط شد، اظهار کرد: با همکاری میراث‌بانان، عوامل نیروی انتظامی استان و نیروهای یگان حفاظت همچنین در این مدت 28 نفر در راستای حفاظت از آثار میراث‌ فرهنگی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با تلاش و همکاری میراث‌بانان و یگان حفاظت 82 قلم شی ارزشمند مربوط به ادوار مختلف تاریخی نیز توسط اشخاص حقیقی به این یگان تحویل شده است.

* صدور و تحویل 811 کارت میراث‌بان در استان همدان

رئیس یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: در راستای جلب مشارکت همگانی برای حفاظت از میراث‌ فرهنگی و تاریخی، کارت میراث‌بان برای 811 نفر از میراث‌بانان استان همدان صادر و اعطا شد.

سرهنگ خدامرادی حفاظت از آثار تاریخی و باستانی را وظیفه آحاد جامعه دانست و توصیه کرد: اخبار و اطلاعات در حوزه جرائم علیه میراث فرهنگی و حفاری غیر مجاز را به‌صورت محرمانه، تلفنی یا حضوری اطلاع دهید.

وی با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی به‌عنوان میراث بشریت، خواستار مشارکت‌ اجتماعی مردم به‌عنوان میراث‌بانان افتخاری در حفظ این مواریث شد و گفت: با مراجعه به پایگاه‌های ما کارت‌ شناسایی در این زمینه دریافت کنند.

بیش از یک‌هزار و 800 اثر تاریخی و فرهنگی در استان همدان وجود دارد که حدود یک‌هزار مورد آن ثبت ملی شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84317