شناسه خبر:84340
1403/4/13 17:35:44

رئیس جهاد کشاورزی گیلانغرب از برداشت انگور یاقوتی در سطح 250 هکتار از تاکستان‌های بارور شهرستان گیلانغرب در سال جاری خبر داد.

جبار ولی‌پور روز چهارشنبه ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود با برداشت سه‌ونیم تُن در هر هکتار درمجموع 875 تُن انگور یاقوتی از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار کرد: بخشی از تاکستان‌های گیلانغرب امسال به‌دلیل بارش تگرگ دچار خسارت شد؛ ازاین‌رو شاهد کاهش عملکرد تولید و اُفت محصول هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: دومین تاکستان انگور یاقوتی این شهرستان به روش روسیمی به ثمردهی رسیده و این روش عملکرد بهتری نسبت به روش سنتی دارد.

ولی‌پور یکی از مزایای انگور داربستی یا روسیمی را قرار گرفتن محصول نهایی در ارتفاع و دور ماندن از آلودگی‌های خاکی، مصرف درست آب و انجام امور باغبانی مانند سم‌پاشی و چیدن علف‌های هرز به‌راحتی بیان کرد.

وی با بیان اینکه انگور تولیدی این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به کشمش را نیز دارد، از آمادگی حمایت از سرمایه‌گذار برای ایجاد کارگاه آن در این شهرستان خبر داد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از 72 هزار نفر جمعیت، 205 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان 175 هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

گیلانغرب، حدود 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد و سالیانه 100 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، باغی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84340