شناسه خبر:84379
1403/4/14 13:26:12
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان:

12 مجتمع خدماتی رفاهی در استان همدان درحال ساخت است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: درحال حاضر 12 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان درحال ساخت است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مهرداد آهکی ابراز کرد: این استان داری 43 مجتمع خدماتی رفاهی فعال بوده و 12 مجتمع نیز درحال ساخت است.

وی تأکید کرد: 45 مجتمع خدماتی رفاهی نیز در محورهای روستایی و فرعی در دست استعلام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: این مجتمع‌ها با محوریت‌های گوناگون شامل رستوران، خدمات خودرویی، پارکینگ و غیره درحال احداث است.

آهکی با تأکید بر اینکه عمده هدف‌گذاری در محورهای شریانی و گردشگری است، افزود: خوشبختانه به‌لحاظ تعداد مجتمع‌ها در سطح کشور رتبه نهم را داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی با تمرکز ارائه خدمات برای کاربران جاده‌ای، در تأمین ‌امنیت و رفاه حال مسافران، فراهم کردن آسایش، کاهش تصادفات، کاهش اتلاف وقت و افزایش جاذبه‌های گردشگری، بسیار مؤثر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر استراحت 15 دقیقه‌ای در ازای هر دو ساعت رانندگی، بهترین محل توقف و استراحت را مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی برشمرد و اظهار کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه 141 از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به انجام سفر خود اقدام کنند.

آهکی افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب و انجام سفر ایمن نظارت‌های ویژه بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین شهری در طول هفته اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 15 نوبت نظارت از حدود 50 مجتمع خدماتی رفاهی با حضور کلیه ادارات مرتبط در سطح استان انجام شده است.

شناسه خبر 84379