شناسه خبر:84487
1403/4/17 18:20:52

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ویژه‌برنامه‌های محرم با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در 86 امامزاده استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی روز دوشنبه با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های محرم با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در 86 امامزاده استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، اظهار کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه‌برنامه‌های مذهبی ماه محرم، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه در بقاع متبرکه شاخص استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: فضاسازی محیطی بقاع و نصب پرچم و بنر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه نخست محرم در بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص، برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی، پیش‌بینی شده است.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اعزام 65 نفر از مُبلغان بومی و اعزامی برای تبلیغ به بقاع متبرکه خبر داد و افزود: طرح شمیم حسینی با هدف حمایت و مساعدت از هیئت‌های مذهبی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم شام غریبان و شب شهادت امام سجاد (ع) و برنامه «احلی من العسل» ویژه‌برنامه نوجوانان حسینی از برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه است‌، افزود: همایش رهروان زینبی (‌س) ویژه بانوان مصادف با 12 محرم در بقاع متبرکه مجری برگزار می‌شود و سوگواره بصیرت عاشورایی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت ویژه کودک و نوجوان، چندرسانه‌ای و مشاوره در بقاع متبرکه شاخص استان طی ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد و اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و درب منازل با عنوان هر منزل یک بیرق امام حسین (ع)، پویش سراسری هر خانه یک حسینیه و اجرای سنت حسنه روضه‌های خانگی با بهره‌گیری از ظرفیت مُبلغان اعزامی و روحانیون بومی در بصیرت عاشورایی امسال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

استان همدان دارای 238 بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84487