شناسه خبر:84488
1403/4/17 18:22:04
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد:

افتتاح باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان در همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از افتتاح باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان در این استان خبر داد و گفت: به‌مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان، باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان استان همدان به‌صورت مشترک با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان به‌صورت تخصصی در استان همدان افتتاح خواهد شد؛ چراکه این استان خاستگاه نویسندگان ادبیات پایداری است.

وی با اشاره به اجرای هفت عنوان برنامه ویژه به‌مناسبت هفته ادبیات کودکان و نوجوان در این استان، تصریح کرد: رونمایی از کتاب مهمان آقا معلم با حضور نویسنده کتاب، شاعران و نویسندگان کانون پرورش فکری و مسئولان استان یکی از برنامه‌های ویژه استان در این هفته خواهد بود.

ابراهیمی‌هژیر افزود: رونمایی از تالار رقومی کودک و نوجوان کتابخانه ملی به‌صورت برنامه‌ای مشترک با مرکز اسناد غرب کشور و با حضور مشاوران امور بانوان تمام ادارات برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول گپ‌وگفت صمیمی با نویسندگان کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری شهرستان تویسرکان را از دیگر برنامه‌های کانون استان دانست و یادآور شد: نشست صمیمی با دختر خانم دباغ (مرضیه حدیدچی) در راستای کنگره ملی خانم دباغ برگزار خواهد شد که در این نشست قرار است نوجوانان اهل قلم و قصه‌گویان نوجوان خاطرات خانم دباغ را از زبان دختر و دوستان ایشان بشنوند و به رشته تحریر دربیاورند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه طی این هفته «مهدی آذریزدی» در قالب نقالی توسط نوجوان همدانی «محمدجواد محسن‌لو» معرفی می‌شود، اظهار کرد: به‌مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان 956 عنوان کتاب کانون در پایگاه دیجی کانون با 20 درصد تخفیف عرضه می‌شود و همچنین ثبت‌نام در تمامی مراکز هنری کانون پرورش فکری در این روز رایگان انجام می‌شود.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه 150 عنوان برنامه توسط مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان برگزار خواهد شد، افزود: در استان همدان هفت مربی کانونی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم هر هشت ساعت یک عنوان کتاب با پنج هزار تیراژ چاپ شده است، اظهار کرد: امسال یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری توسعه و ترویج کتاب‌خوانی بوده که با هدف ارتقای کمی و کیفی کتاب‌خوانی، تقویت سواد خواندن، تعمیق دیدگاه نقادانه، تقویت کنشگری نوجوانان در حوزه کتاب‌خوانی و عمومی‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی، صورت گرفته است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84488