شناسه خبر:84558
1403/4/19 12:17:44

سرپرست شهرداری مهران از رویکرد جدید استفاده از سامانه های آبیاری تحت فشار در جهت بهبود کیفیت پارک‌ها و بوستان‌های این شهرستان خبر داد.

ناصری سرپرست شهرداری مهران، در این باره گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات قدیمی توسعه فضای سبز درون شهری مهران، چگونگی تامین آب مورد نیاز بوده، امروزه با اجرای پروژه‌های سیستم آبیاری تحت فشار می‌توان فضای سبز شهری را بهبود بخشید.

وی افزود: سیستم آبیاری تحت فشار میدان امام حسین (ع) به متراژ یک هزار متر اجرا می‌شود.

سرپرست شهرداری مهران، با اشاره به احداث فضای سبز با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع آب که اقلیمی گرم و خشک و کم بارش دارد، موضوع آبیاری فضای سبز بیش از پیش مهم شده است.

ناصری خاطرنشان کرد: اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار برای صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین کیفیت فضای سبز امری مهم و ضروری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اکثر فضاهای سبز شهری در حال حاضر با آب چاه‌ها، و آب‌های جاری آبیاری می‌شوند، که با توجه به این مهم تامین منابع آبی فضاهای سبز گسترش یافته در سطح شهر نیز باید از طریق بهره‌گیری از شیوه‌ها و فن‌آوری‌های نوین آبیاری و استفاده از گونه‌های ماندگار و سازگار با شرایط آب ‌و هوایی مهران محقق شود.

شناسه خبر 84558