شناسه خبر:84560
1403/4/19 12:28:24

با الحاق ۳۹۶ هکتار زمین به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری، مهم‌ترین مانع در مسیر ساخت مسکن این استان(مشکل زمین) رفع شد.

خسرو دانشجو دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در نشست این شورا گفت: موضوع الحاق ۱۷۱ هکتار زمین موسوم به «پشته‌کش» و الحاق ۲۰۴ هکتار زمین موسوم به «چشمه روضان» به محدوده شهر کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت. با در نظر گرفتن ملاحظات اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری، رعایت صورت‌جلسه کمیته فنی و همچنین افق جمعیتی و نیاز شهر، با الحاق این زمین ها به محدوده شهر کرمانشاه برای تولید مسکن موافقت شد.

وی افزود: همچنین موضوع الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهر جوانرود برای نهضت ملی مسکن بررسی و با لحاظ ملاحظات زیست محیطی و نیاز شهر به تولید مسکن، این الحاق نیز تصویب شد.

با این مصوبه، ۳۹۶ هکتار زمین جدید به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری الحاق و مهم‌ترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تأمین زمین، رفع شد.

با توجه به ارزشمند شدن زمین‌های الحاقی به شهر و درآمدزایی قابل‌توجه آنها برای دولت، اکنون زمینه مناسبی برای تکمیل نهضت ملی مسکن و خانه‌دار کردن مردم استان فراهم شده است.

در سه سال عمر دولت شهید رئیسی، ۵۴ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه در حال ساخت بوده و حدود چهار هزار هکتار زمین شهری و روستایی برای ساخت مسکن در استان تأمین شده است.

همچنین در دولت سیزدهم تاکنون ۳۰۰ قطعه زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت به خانواده‌ها اهدا شده و ۱۲۰۰ قطعه دیگر نیز آماده واگذاری است.

شناسه خبر 84560