شناسه خبر:84606
1403/4/20 12:32:21

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: حدود ۶ برابر درآمدهای مالیاتی، در قالب اعتبارات جاری و عمرانی به استان برگشت داده می شود.

مصطفی فعله‌گری روز چهارشنبه ضمن تبریک هفته فرهنگ مالیاتی(۱۶ تا ۲۲ تیر)، اظهار کرد: میزان درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته ۲.۵ همت بود و مالیات سهم سلامت که وصول شده و به حساب وزارت بهداشت واریز شده هم هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیارد ریال از مالیات هم سهم ورزش و آموزش و پرورش استان بوده است، افزود: مالیات بعد وصول در خزانه توسط سازمان برنامه و بودجه توزیع می شود که سال گذشته حجم اعتبارات استان ۱۴ همت بود و به عبارتی حدود ۶ برابر درآمد مالیاتی در قالب اعتبارات عمرانی و جاری به استان برگشت داده شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه ماه‌های خرداد و تیر زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی در کشورماست، افزود: امسال به دلیل شرایط ویژه ای که در کشور ایجاد شد تغییراتی در مهلت ارائه اظهارنامه ها پیش آمد تا پایان تیر موعد تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی است و ارائه اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی هم تا ۱۵ مرداد تمدید شده است.

فعله‌گری بیان کرد: مودیانی که اقدام به تسلیم فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم کنند درآمد یا فروش آنها باید در سال گذشته کمتر از ۱۸۰ میلیارد ریال باشد و اگر حجم فروش آنها از این مبلغ بیشتر باشد باید اقدام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی عادی کنند.

وی یادآور شد: عمده سبددرآمدهای مالیاتی استان از محل مالیات برارزش افزوده که از اشخاص مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی، حقوق کارکنان بخش دولتی و خوصوصی و مالیات مشاغل تامین می شود، است.

 

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با بیان اینکه عوارض مالیات بر ارزش افزوده هم ماهانه بین شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع می شود، گفت: میزان عوارض وصولی و توزیعی بین دهیاری ها و شهرداری های استان پنج هزار میلیارد ریال بود.

شناسه خبر 84606