شناسه خبر:84613
1403/4/20 13:43:07

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از خدمات فرهنگی - تربیتی این نهاد استفاده می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۲ نفر در مدارس تیزهوشان و ۱۶۵ نفر در مدارس نمونه دولتی مشغول به تحصیل هستند.

کامیار جمشیدی روز سه‌شنبه  با اشاره به اینکه این دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی از کمک هزینه تحصیلی و لوازم التحریر استفاده می کنند افزود: برای تقویت بنیه علمی، استعدادسنجی و نخبه پروری هم کمیته امداد برنامه های ویژه ای دارد که در بخش های مختلفی چون ورزشی، قرآنی و علمی به دنبال کشف استعدادها و حمایت از آنها هستیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با ۱۰ موسسه برای حمایت از دانش آموزان نخبه در بخش تیزهوشان، قرارداد همکاری دارد، گفت: حمایت از دانش آموزان محدود به دوره تحصیل نیست و کمیته امداد از دانشجویان زیرپوشش در مقاطع روزانه و شبانه هم حمایت مادی و معنوی را انجام می دهد.

جمشیدی تقویت دانش آموزان زیرپوشش امداد از نظر آموزش های فنی حرفه ای و ورود به بازار کار را هم یکی دیگر از اولویت های مهم کمیته امداد برشمرد و اظهار کرد: برای همه دانش آموزان زیرپوشش امداد دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش های فنی حرفه ای در نظر گرفته می شود که در پایان دوره هم می توانند از تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد بهره ببرند و کسب و کار خود را آغاز کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه برگزاری اردوهای تفریحی را هم یکی دیگر از برنامه های امداد در ایام تابستان اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ دانش آموز زیرپوشش در مقطع متوسطه اول از استان های کرمانشاه، ایلام، فارس، هرمزگان و کرمان پس از بازدید از سایت جهانی و محوطه میراث بیستون در بقعه مبارک امامزاده باقر(ع) حضور یافتند.

وی با بیان اینکه این برنامه ها با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نجفی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در جمع این دانش آموزان طی سخنانی به بیان فلسفه ظهور و اعمالی که شرایط را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم می کند، پرداخت.

جمشیدی اظهار کرد: این اردوها در قالب ۱۰ دوره با حضور دانش آموزان مقطع راهنمایی ۲۱ استان کشور از ۱۱ تیرماه تا ۲۴ شهریور ماه در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) شهرستان صحنه استان کرمانشاه برگزار می شود و بخشی از برنامه های آن برپایی کارگاه های آموزشی و مشاوره ای، بازدید از آثار تاریخی بیستون و زیارت بقاع متبرکه، مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه همچنین از برگزاری اردوی دانش آموزان مدارس تیزهوشان زیرپوشش کمیته امداد استان خبر داد و افزود: ۱۲۰ دانش آموز مستعد و ممتاز تحصیلی از شهرستان های استان که توسط مؤسسه علامه حلی پشتیبانی شدند در این اردو شرکت داشته و پس از شرکت در آزمون شبیه سازی شده توسط مشاوران مؤسسه به تحلیل سؤالات و تجلیل از نفرات برتر پرداخته شد.

 

وی عنوان کرد: با پیگیرهای صورت پذیرفته از سوی این نهاد شهریه دانش آموزان زیرپوشش در مدارس سمپاد رایگان بوده، به این صورت که بخشی از شهریه توسط کمیته امداد خمینی (ره) و بخشی نیز مطابق مصوبه دولت توسط دولت پرداخت خواهد شد و هیچ هزینه ای از دانش آموزان بابت ثبت نام و شهریه دریافت نخواهد شد.

شناسه خبر 84613