شناسه خبر:84628
1403/4/20 17:50:53

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ از ابلاغ دستورالعمل بخشودگی سود و جرایم تسهیلات 200 میلیون تومانی کشاورزان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، فتح‌الله توسلی با اشاره به پیگیری مطالبات مردم، گفت: آیین‌نامه اجرایی بند «ض» تبصره هفت قانون بودجه درخصوص بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیلات بخش کشاورزی تا 200 میلیون تومان ابلاغ شد.

وی با اشاره به بند «ض» تبصره هفت قانون بودجه سال 1403 کل کشور، ابراز کرد: این مصوبه با هدف حمایت از فعالان بخش کشاوزی که به‌علت شرایط خشک‌سالی نتوانستند به تعهدات بانکی خود عمل کنند و دچار معوقات و بدهی شدند، تصویب شده بود که عدم ابلاغ آیین‌نامه اجرایی موجب گلایه کشاورزان شده بود.

توسلی ادامه داد: با پرداخت اصل سود تسهیلات این بخش از فعالان، هم بازگشت منابع به بانک‌ها افزایش می‌یابد، هم قدرت وام‌دهی بانک‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم حساب جرایم فعالان کشاورزی بخشوده می‌شود که این موضوع در سطح کشور مطرح و پیگیری شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با تأکید بر پیگیری ابلاغ دستورالعمل اجرایی این بند توسط دولت، گفت: آیین‌نامه اجرایی با پیگیری صورت‌گرفته به تصویب هیئت وزیران رسید و به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شماره 59111 ابلاغ شد.

وی افزود: به این صورت بسیاری از کشاورزان منطقه که نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند و به‌دلیل شرایط خشک‌سالی اکنون با مشکل مواجه هستند، می‌توانند از مصوبه بخشودگی جرایم و امهال وام کشاورزان تا دو میلیارد ریال، استفاده کنند.

توسلی اظهار کرد: بر این اساس بانک‌های عامل موظف هستند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد ‌تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سررسیدهای تا پایان سال 1402 تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیر مترقبه به‌ویژه سیل، سرمازدگی و خشک‌سالی، اقدام و به مدت یک‌سال استمهال کنند.

وی افزود: بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84628