شناسه خبر:84652
1403/4/21 09:51:06

جشنواره «قصه‌های خوب، با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» یک مسابقه تولید پادکست است که به همت خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، سرای آذریزدی برگزار می‌شود.

جشنواره «قصه‌های خوب، با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» یک مسابقه تولید پادکست است که به همت خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، سرای آذریزدی برگزار می‌شود. این خانه مقصدی برای حفظ و ترویج ادبیات و فرهنگ ایران‌زمین است و در این جشنواره، قصد دارد با بازآفرینی قصه‌های زنده‌یاد مهدی آذریزدی، قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی و تلفیق آن با لهجه، ترانه‌ها و آهنگ بومی، ضرب‌المثل‌های مرتبط یا یافتن داستان مردمی مشابه با یکی از قصه‌های یادشده برای حفظ ادبیات کهن و فرهنگ عامه بپردازد.

آثار ارسالی به شیوه پادکست خواهند بود تا برای کودک و نوجوان امروز که در عصر تکنولوژی و فضای مجازی زیست می‌کنند از جذابیت و چالش بیشتری برخوردار باشد. شرکت‌کنندگان می‌بایست یک اثر از قصه‌های مجموعه 8 جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» یا یک اثر از قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی را به لهجه اصیل خود بخوانند. این خوانش می‌تواند به شیوه‌های مختلف کتابخوانی و روایت‌گری (قصه‌گویی) اجرا شود. نکته حائز اهمیت، پرداخت قصه منتخب با بهره‌گیری از موسیقی، لالایی و اشعار عامه، مَتَل‌ها، اشاره به آداب و رسوم، ضرب‌المثل‌ها، افسانه‌ها، باورها و اعتقادات محلی است.


منبع: ایبنا

شناسه خبر 84652